nieuw kapsel, haaruitval

Hoi,

Charlotte is nu 4 maanden en het is weer erg raak met mijn haaruitval. Echt overal haar. Het is net of we een hond hebben in huis. Nu is mijn haar tot op mijn schouders. Eigenlijk al bijna mijn hele leven...
Het kriebelt dus om het af te knippen en een jong fris koppie te krijgen. Maar toch...sommige moeder die hun haar afknippen vind ik meteen zo oud er uitzien en zo saai...hihi
Dus twijfel hier...
Wie heeft er onlangs zijn haar geknipt en is er hartstikke blij mee? Wat vinden jullie? De schaar erin of niet? Soms ben je op een leeftijd dan staat lang haar ook niet meer zo... toch?

Haha ben benieuwd naar jullie reactie.
Groetjes Babybelle

Hoi,
misschien gewoon is gek doen en je haar afknippen? Als het echt niet bevalt, groeit het wel weer aan.
Ikzelf had altijd heel lang steil blond haar, tot ik een make-over kreeg, ook kort geknipt en rood geverfd! Ik ben inmiddels wel weer blond maar ik was wel blij met het model.
Nou succes,
groetjes van Sonja

Hoi,

Ik heb heel lang geleden een keer rigoreus de schaar erin laten zetten. Van haren tot op mijn billen naar haren tot net boven mijn schouders. Ik kreeg alleen maar positieve reacties. Toen werd het steeds korter en nu zit ik weer op de lengte tot net boven mijn schouders.
Mijn kapster is er een tijdje geleden mee opgehouden en nu ga ik naar het meisje dat Sven ook knipt. Helaas ben ik nog niet helemaal tevreden maar we komen er wel.
Ik zou het ook gewoon laten knippen. Het groeit inderdaad wel weer aan zoals Sonja zegt.

Groetjes,
Maike

Ik spreek uit eigen ervaring en ik zeg: NIET DOEN!!!
Ik heb dat ook gehad en ik werd HELEMAAL gek van al die haren (ik had lang haar) ik heb even getwijfelt.. zal ik een bob doen of kort, en gekozen voor t laatste.. wat heb ik daar een ontzettende spijt van gehad... :-( ik heb me echt een poos verschrikkelijk en niet mezelf gevoeld. Nu is het bijna weer op de oude lengte, maar dat heeft me zo'n 2 jaar gekost!
Maargoed ik ken je gevoel, en dat gaat niet over totdat je tot actie bent over gegaan. Ik weet dat je ergens op internet kapsels kan bekijken op jou foto. Misschien is dat een goed idee, zodat je een beetje een beeld hebt hoe het is als je het kort knipt!
Succes met de beslissing!

En ik doe het btw NOOIT meer, ik weet nu dat lang haar gewoon mijn ding is.

Evelien

Ik zou het niet gelijk rigoreus heel erg kort doen. Je hebt volgens mij ook een site waar je verschillende kapsels kan "proberen" op een ingescande foto. Kan je gelijk kijken wat je staat. Alleen moet je wel een beetje rekening houden met wat voor haar je hebt. Als het heel dun is zijn sommige kapsels niet echt geschikt, weet ik helaas uit ervaring.

hier hetzelfde probleem! heb al heel lang mijn haar tot op mijn schouders of iets langer en meestal in een staartje. en nu ook ENORM haaruitval, wordt er echt gek van!
Maar durf het ook niet af te knippen, heb het vroeger altijd kort gehad en ben vaak voor een jongen aangezien dus wat dat betreft wel blij met mijn langere haar.
Dus als je een goed kapsel vind laat het me weten!!!!!!!! Mijn kapper is niet zo creatief......

Groetjes Alberdien

ik zou het ook niet gelijk kortwieke
stukje bij beetje denk ik om te wennen
maar zoveel haar uitval???
heb je soms te kort aan opname van vitamine B12 (geloof ik)
eens overleggen met je huisarts??

Terug
Bovenaan