Hi,
Wij hebben bij de eerste ook een mix van nieuw en tweedehands gekocht. En bij deze tweede is nog meer tweedehands. Ik heb laatst maar eens nieuwe hydrofielluiers gekocht, omdat ik vond dat ze die van haar broer toch echt niet hoeft te gebruiken (wij gebruiken die voor het drogen), ook al zou dat makkelijk kunnen. Omdat het een meisje wordt en onze eerste een zoon is, krijgt het wel nagenoeg allemaal nieuwe kleertjes. Maar de grote spullen zijn van haar broer geweest.
Met de maxicosi wordt altijd geadviseerd een nieuwe aan te schaffen. Bij bijv. de Babydump krijg je bij aanschaf van een wandelwagen een "maxicosi" cadeau. Deze kost normaal maar 79 euro en is nog te doen als je geen nieuwe wandelwagen koopt. Het is het B-merk van maxicosi maar net zo goed getest (toen wij tenminste in 2007 googleden kwam deze ook goed uit de test). De reden van het advies om een nieuwe aan te schaffen is omdat je nooit zeker weet of iemand er een ongeluk mee gehad heeft. Door een ongeluk is de maxicosi niet meer veilig (net zoals met de helm, zoals iemand hierboven schreef). Als je zeker weet dat de maxicosi geen ongeluk heeft gehad (wij waren net te laat zwanger anders had mijn zus haar maxicosi niet verkocht) dan zou het kunnen. Wij kopen nu voor deze tweede ook geen nieuwe omdat wij er geen ongeluk mee hebben gehad.
Gr. Tamara
(februari mama)