nieuw of tweedehands?

Hey,
Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Heb je al nagedacht over het kopen van zaken als kinderkamer, box, kinderwagen? Zeg maar de dure dingen.
Ga je alles nieuw of juist tweedehands kopen? Of sommige dingen wel of niet nieuw?

Ik ben heel nieuwsgierig!

Liefs,

T

Hoi t,
Ik ben nu zwanger van de eerste maar heb de kinderkamer en box gewoon tweedehands maar zou voor het wiegje of ledikant wel andere dekentjes en een matras kopen. toevalig krijg ik een nieuwe kinderwagen van me ouders maar er staan ook kinderwagen op internet die voor maar 1 kindje is gebruikt en denk dat je dat best kan doen als die er nog goed uit ziet.
groetjes

Ha T,

Tja dat is geen makkelijke vraag.
Wij denken toch wel voor veel nieuw gaan, maar dan wel in alle redelijkheid natuurlijk!
Ook ik ben zwanger van de eerste en er moet dus nog echt heel veel gehaald worden.

Maar wij kijken bv bij het kopen van een kamertje wel of dat het een door- groei- kamertje is, zodat we alleen indien nodig alleen een keer een ander bedje erbij moeten kopen.
En voor weinig hebben ze toch best veel leuke dingen.

Vandaag al 2 luierpakjes gekocht! Leuk!
Nu nog de zwangerschaps kleren, wat het gaat allemaal nu wel heel strak zitten!

Wat jij?

Groetjes

He Truckerbabe, ik ben van mening dat alles van andere welkom is.
Ik krijg een gebruikte kinderwagen, maxicosi, en box van een vriendin. En een comode die bij mijn nicht vandaan komt.
Dus ik wil graag bedje en kast wel bij elkaar laten passen. Dus dat koop ik nieuw tenzij iemand daar nog mee komt en ik het mooi vind. Zolang je het kan verven naar eigen smaak is het toch prima.
Inderdaad nieuw matrasje erin en klaar.

Ik las wel dat je nooit een 2ehands autozitje mag nemen. Voor het zelfde geldt heeft eigenlaar van de auto waarin autozitje zat een ongeluk gehad en is het zitje niet meer veilig. Dus die wordt zeker nieuw.

Wat ik belangrijk vind is dat het geen bij elkaar geraapt zooitje wordt. Oja vandaag mijn 1ste 3 positiebroeken gekocht.
Ik heb ervoor gekozen dit wel nieuw te kopen om teleurstelling van het niet passen te voorkomen.
Want gewone maat past niet meer. Nu vertelden ze me bij prenetal dat je je eigen maat kan nemen, omdat ze daar al 15 kilo groei in meegenomen hadden. Maar bij H&M geldt dat voor mij niet.

liefs nath

Hier komt ook voor de eerste keer een kindje...

Al voor ik zwanger was hebben we een prachtige kinderkamer tweedehands gekocht. Gister bij de babydump zag ik hem staan voor 640 euro meer dan dat wij er voor betaald hebben.
Uiteraard komt er een nieuw matrasje in, en nieuwe dekentjes... Maar ook bijv. de box koop ik denk ik tweedehands... Scheelt toch een hoop!
Kinderwagen krijg ik zeer waarschijnlijk van mijn ouders, anders weet ik niet of ik die tweedehands zou kopen...

Kleertjes, die koop ik wel allemaal nieuw, net als aankleedkussens, boxkleden en dergelijke.

Hoi hoi!
Ik heb voor de eerste de kinderwagen en maxicosi en box enzo allemaal nieuw gekocht. De kinderkamer wilde ik niet kant en klaar uit een boekje. (bedoel ik niet lullig tegenover de mensen die dat wel hebben hoor!!) Dus daarvoor heb ik een heel ouderwets kinderbed gekocht en helemaal opgeknapt. De commode is ook geen standaard baby commode, maar een grote grenen laden kast. en de kleren kast dan wel weer nieuw gekocht. Kreeg zo een hele aparte kinderkamer!!
Ga nu voor de tweede het zelfde doen, dus overal weer leuke dingen zoeken en eventueel opknappen.
Positie kleding heb ik ook nog genoeg, maar wil wel graag nieuwe dingen. ook omdat je het allemaal al zo vaak aan hebt gehad. en echt een tip voor kleding: 't hoeft niet allemaal duur te zijn, maar let echt op dingen van goede kwaliteit, je draagt het veel, en je was het dus ook vaak. Valt echt op, de dingen die ik van noppies en queen mum heb gekocht zien er echt nog uit als nieuw!
Maar natuurlijk valt er nog genoeg te shoppen!
Liefs, Kim.

Hey,

Dat van dat autostoeltje had ik inderdaad ookal gehoord, dus dat moet ook nieuw.
Positiekleding koop ik sowieso ook nieuw. Heb een moeilijke maat, dus grote kans dat ik dat sowieso niet tweedehands kan vinden... En bovendien: heb ik weer een excuus om kleding te kopen!
Gister zei iemand trouwens tegen me: Je ziet nog steeds niet dat je zwanger bent! Nee dus.. ben woensdag pas 12 weken :p
Dus hoef nog niet te shoppen, maar ben wel bijna jarig, dus vraag lekker miss etam cadeaubonnen!

he truckerbabe vast fijne verjaardag.
oja ik heb ergens gelezen dat je een grotere maat had (lullig zeggen dit, want haat het als mensen tegen mij zoiets zeggen) maar weet niet exact meer wat het is.
Hebben ze niet bij de H&M je maat? Die gaan ook nog vrij ver door in maten. Want daar hebben ze ook hele leuke kleren.
Ik heb gisteren ook gewoon een thuis broek gekocht. nou liefst ga ik er 6 maanden in lopen.
Gewoon grijze met strikbandjes aan de onderkant (ideaal want alles is me altijd te lang) super. en die hebben ze niet in 38/40 enzo maar van s t/m..

Terug
Bovenaan