nieuw of tweedehands?

Wij hebben alles nog van de andere twee. Het kamertje ga ik wel opnieuw behangen/verven en even nieuwe gordijnen etc. De andere spulletjes hebben wij bij de eerste nieuw gekocht.

Hey dames,

Wij gaan voor nieuw, maar dat is ook alleen maar omdat we momenteel de eerste en enigste mensen bij familie en vrienden zijn die een kindje verwachten. We zijn niet van plan weet ik hoeveel uit te geven. Zo hebben we bijvoorbeeld een leuk kamertje bij de baby-dump gezien voor ongeveer 700 euro. Daar krijg je dan ook nog een gratis box bij, dus zo ontzettend duur is dat niet toch? De kinderwagen krijg ik van mijn schoonouders, dat scheelt wel volgens mij als je die 2e-hands koopt. Ik ben geen voorstander van marktplaats, omdat je niet weet wat je koopt van wat voor soort mensen. (niet lullig bedoeld) We hebben een eerste schatting gemaakt wat we ongeveer kwijt zijn voor de eerste aanschaf (maar dan wel ook echt alles!) Wij kwamen uit op ongeveer €3000. We hebben wel heel ruim geschat, en alles dus naar boven afgerond.

Succes

Ik krijg alleen een wiegje van een oom en tante en de rest gaan wij allemaal nieuw kopen. Ik ben in verwachting van de 1e en hopelijk niet de laatste, dus kunnen de meeste dingen bewaren en voor een eventuele 2e gebruiken.

Wij hebben alles nog van de andere 3 kinderen, maar omdat we nu een tweeling krijgen zal er toch spullen bij moeten. Dit zal meest 2hands zijn. Want er moet nu ook een nieuwe auto komen en die kost al genoeg, en we hebben een grote familie dus we krijgen vast ook wel wat. We zullen wel zien, maak me er nu nog maar niet te druk over.
Groetjes

Ook al hebben we het geld voor nieuwe spullen, wij gaan toch voor 2e hands (op matrasje en ik las net: autostoeltje na). Ik vind het zonde om nieuwe spulletjes te kopen, terwijl 'krijgertjes' nog in goede staat zijn.
Afgelopen week kreeg ik kleertjes. Een deel hiervan neem ik over en een ander deel niet, gewoon omdat ik de kleertjes niet leuk vind hoef ik ze niet (ben wel kritisch). Er is echt helemaal niks mis met deze kleertjes en het word maar zó kort gedragen...
De wieg die wij gaan gebruiken komt oorspronkelijk bij een tante van mijn moeder vandaan. Haar kinderen hebben erin gelegen, kinderen van mijn ooms en tantes, kinderen van hun kinderen en nu straks hopelijk ons kindje. Super tof, een wieg waar zoveel baby's in hebben gelegen!!

wat leuk om te lezen wat iedereen doet.
Kleertjes krijg ik inderdaad (als het een jongen wordt) van een vriendin, die was afgelopen jaar een week eerder uitgerekend, dus dat zou allemaal perfect meoten zijn :)

Wij hebben het kamertje van vrienden over kunnen nemen, wel een nieuw matrasje en beddengoed gekocht. De box heeft mijn schoonvader nog ingelegen. De kinderwagen en maxi cosi hebben wij nieuw genomen. We kregen geld van mijn ouders en schoonouders dus konden we dit mooi doen. maxi cosi vond ik ivm veiligheid belangrijk nieuw te kopen. Zou hem alleen tweedehands genomen hebben als het van familie of vrienden was geweest, dan weet je dat er niks bijzonders mee is gebeurd.

Er is ook niks mis met 2-ehand kleertjes. Zeker niet als je ze heel voordelig kunt kopen. Maar ik vind de baby-kleertjes helemaal niet duur! Kijk als ik het kon overnemen van een bekende, deed ik het ook. Een collegaatje van me bevalt wel binnenkort, maar ze weet nu al zeker meer kinderen te willen hebben, dus ben bang dat ze de kleertjes enzow niet weg doet.....

Terug
Bovenaan