nieuw sinds 2011: groeiecho, jullie ook?

ik was 1,5 week geleden bij de VK en ze zei dat ik een groeiecho moet laten maken, niet dat er iets mis is met het kindje maar dat is nieuw per 1 jan 2011. ik ben nu 27 weken en dit is dus in de laatste fase van de zwangerschap. as woensdag heb ik die groeiecho. krijgen jullie dit ook? of hebben jullie dit ook rond deze tijd gehad in 2011?

gr. Jolanda
 
Hoi Jolanda,

Ik heb hem 19/1 ook gehad.. Vond het wel weer leuk... Hij liep 12 dagen voor op schema.. Ze kijken alles nog even na.. (Niet zo goed als bij de 20 weken echo)

Suc6 woensdag!!!

Gr.Chantal
 
Hier geen groeiecho wel een liggingsecho met 36 weken en die heb ik vrijdag gehad. Was allemaal prima.

Groeiecho doen ze hier alleen als ze twijfelen als je kindje te klein/groot is.

gr tamjo
 
Ik heb het laatst bij de VK gevraagd,maar die vertelde dat dat besluit er nog niet helemaal uit was.
Dus geen idee of ik hem nu wel krijg.

Gr. Wonder2011
23,1wk zwanger
 
ik heb met me zoontje 3 jaar geleden om de 4 weken groeiechos gehad en met deze zwanderschap krijd ik ze ook om de 4 weken.
ben nu 14weken en volgende week me 4de echo
 
hier geen extra echo's meer na de 20 weken echo.
Er gaan wel geluiden op over een extra groeiecho rond 32 weken en een liggingsecho rond 36 weken... die zouden standaard moeten gaan worden voor alle zwangeren.

Wat overigens nog niet betekent dat je ze MOET laten maken natuurlijk. Ook de 20 weken echo is geen verplichting. Als jij geen echo wilt dan hoeft dat niet.

Er zijn wel regio's waar VK's al veel meer echo's voorschrijven en die worden ook vergoed. Het hangt er dan maar net vanaf hoe ze de verwijzing formuleren...

Zelf ben ik inmiddels ruim 39 weken zwanger, dus welk besluit er ook genomen wordt... ik zal geen echo meer krijgen ;-)
 
ik krijg zelf ook 3 groeiecho's. maar dit was omdat mijn 1e ruim 10 pond was, en een groot hoofd had, hierdoor was de bevalling heel moeilijk.
nu krijg ik dan groeiecho's omdat ze het kindje eerder gaan halen als het weer zo groot wordt.
 
Terug
Bovenaan