nieuw sinds 2011: groeiecho, jullie ook?

Ze willen dat idd invoeren. Ik krijg hem ook bij 30 weken. Bij mijn VK praktijk doen ze alleen diegene die onder de curve zit. Dat betekent niet dat je in de alarmfase curve zit, maar net beneden het gemm. Ze willen het bij onze praktijk opp deze wijze gefarceert invoeren. Ik maak me niet druk, vind het alleen maar leuk en fijn, zo'n extra controle!
 
Ik sta onder controle bij het ziekenhuis en hier geven ze ook geen standaard groei-echo's. Ik krijg er nu wel een woensdag een nadat ik bij de vorige controle vroeg of dat het normaal niet wordt gedaan. De arts vond het eigenlijk niet nodig gezien het verloop maar zei: vooruit, we willen je niet achterstellen.
Volgens mij zit er behoorlijk veel verschil tussen de verschillende verloskundige en artsen. Zo lees ik hier ook vaak over HB-testen etc. Dacht inmiddels dat iedereen dit standaard krijgt. Maar bij na vraag kreeg ik te horen dat ze het alleen doen als er aanwijzingen zijn dat het nodig is.
Groetjes Judith
 
Hoi Jolanda,

Goeiecho's is niet iets waar ze in Januari mee begonnen zijn.
Ik heb hem met 35 weken en dat was 2e week van december 2010 ook gehad.
eigenlijk 2 keer.Daaruit kwam naar voren dat mijn kindje erg klein was en dat ik heel erg weinig vrucht water had.Ik werd doorverwezen naar de gyneacoloog en kon niet meer bij de verloskundige.
Ik kreeg daar ook groeiecho's en moest aan de CTG.Inmiddels is mijn dochtertje over 5 daagjes 1 maand oud.(we hebben eerder in laten leiden,omdat mijn schoonmoeder erg slecht lag.Helaas is ze op de dag dat ons meisje geboren is overleden)
 
O Stan51

Dat komt dan echt hard aan meid! veel sterkte ermee meid!

Ik heb er zelf ook niks over gehoord dat het nieuw is in 2011... we zien het wel

xxxjes inkie
 
ik krijg 14 feb een groeiecho maar hier is het een standaard. ik krijg hem omdat mijn vorrige kindje een beetje te klein was bij de geboorte en ze willen deze in de gaten houden voor het geval dat.
 
daar ben ik weer,

ik heb hem vandaag gehad en alles was goed. ze keken of de baby volgens de richtlijnen groeit en keken gelijk hoe de baby lag. alles zag er tip top in orde uit. was weer leuk om de baby even te mogen bewonderen. nu nog wachten tot het zover is. duurt lang he dat wachten haha

groetjes Jolanda
 
Terug
Bovenaan