nieuw/vak. Turkije

Hoi meiden,

Jullie allemaal gefeliciteerd  met jullie zwangerschap. Ik weet sinds 4 dagen dat ik zwanger ben.
Woensdag moet ik naar de huisarts. Dus ik ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen heeft.
Het is mijn eerste zwangerschap.

Ik heb een vraagje, over 3 weken gaan we naar Turkije op vakantie in de All inclusive hotel. Mijn vraag is, waar moet ik op letten. Wat mag ik wel en niet eten. Hoe weet ik dat de groenten goed gewassen zijn e.d.

Misschien voor jullie onzinnige vraagjes, maar ik ben erg onzeker erin. Sorry.

Hopelijk lees ik snel een reactie.

Alvast bedankt, en geniet van de zwangerschap.

Sandra D.
 
hoi sandra!! gefeliciteerd!! met je zwangerschap en geniet er lekker van!!!, tja waar je op moet letten, ik ben verleden jaar naar turkije geweest en een all,in hotel zo en zo moet je geen ijsklontjes nemen daaro( in je drinken ect, ) zitten allemaal bacterien in, uhhh, ja geen fruit, want wordt meestal met kraanwater schoongemaakt en daar zijn ze niet zo fris met rioolering dus geen watermeloen enz!!( is ons geadviseerd). en groente enz, ja ik weet niet hoe het daar zit eigelijk, ten eerste was ik niet zwanger verleden jaar dus kon wel ziek worden maar ja was alleen( had geen medgezel in me buik). er zijn heel veel mensen ziek geworden maar das overal spanje enz, ik denk dat je het beter het effe aan de ggd kan vragen voor de zekerheid
maar deze puntjes weet ik in ieder geval!! nou prettige vakantie en geniet ervan
 
Allereerst natuurlijk van harte! En ik vind het geen domme vragen hoor! Juist heel goed dat je je dit afvraagt.

Ik zou heel goed uitkijken als ik jou was! Niets van etenswaar op straat kopen, fruit zelf schoonmaken, geen kraanwater, goed op de hygiene letten in restaurants, zeker geen rauw vlees!

Turkije staat niet echt bekent om de goede hygiene, zelfs de All-inclusive hotels met sterren maken er een zooitje van! Het is deels wel Europa maar ze nemen het met de hygiene niet zo nauw. Probeer dus zo veel mogelijk te eten en drinken waarvan je denkt dat het goed is. Is moeilijk maar het gaat om de gezondheid van jou en je kindje!
 


Hay hay,


 
wat toevallig, wij gaan ook over 3 wkn naar Turkije! Om precies te zijn 2 juni tot 9 juni. Waar gaan jullie naartoe? Wij in de buurt van Alanya, Dinler hotel ook all in.
 
Maar gefeliciteerd nog! Toppy meid, kun je nog meer genieten van je vakantie!
 
Maar ik heb ook met die vragen gezeten hoor... Maar ik eet gewoon bij voorbaat al niks van salades ofzo en fruit schil ik wel af en anders was ik het zelf met water uit een fles. Warm eten kun je denk ik wel gewoon in zo ´n hotel... Die van ons is een 5 sterren of 4 meen ik. Naja, en ik vraag het voor de zekerheid nog ff aan de verloskundige, die zullen het vast wel weten.
 
Maar mail ff waar jullie naartoe gaan, zou grappig zijn als het hetzelfde hotel zou zijn, maar wel erg toevallig dan hè?
 
Groetjes Cody!
 

Hoi hoi,

nog een keer met mij... Maar ik heb een site gevonden waar je maar ff op moet kijken, staan handige tips op, ook wat betreft vakantie Turkije!
Hier komt ´ie:

http://www.czmedicinfo.nl

Als je op die site bent moet je kijken onder: zwangerschap/vakantie.
Zowiezo wel een handige site als je met vraagies zit ivm je zwangerschap!

Nou, ik hoor het wel, succes!

Groetjes Cody
 
Hi,

Ik kom al jaren in Turkije, want mijn man komt daar vandaan.
Op zich is er niet echt iets  mis met het water, het is in de steden alleen enorm vies (chloor).
Daar drink ik idd alleen maar water uit flesjes. Bij mijn schoonouders drink ik gewoon uit de kraan, want die wonen vlakbij de bergen en daar is het water gewoon goed!

Kijk vooral uit voor eten wat al lang is opgediend en bijv. op een warme plek staat. Koop niets in kraampjes langs de weg. En let gewoon op wat je waar besteld.
Ik eet niet overal kip en kofte (soort gehakt). Eigenlijk eet ik daar zowiezo weinig vlees (veel te warm voor)
Neem alleen verpakte ijsjes.
Neem ook zelf al wat medicijnen mee, misschien kan je aan je huisarts vragen wat verstandig is om mee te nemen. Zodat je zeker weet dat mocht je iets moeten slikken dat het geen kwaad kan ivm je zwangerschap.

Ik heb zelf wel hepatitus A injecties gehaald, (met herhaal recept, bescherming voor 10 jaar).

Fijne vakantie,

Nina

 
hallo sandra d
ik ben in het voorjaar naar turkije geweest dat ik 25 weken zwanger was van te voren heb ik goed geinformeerd wat ik wel en niet kon.
er werd vanuit de ggd geadviseerd om je te laten ineneten tegen hepititus en nog wat.
na lang nadenken heb ik dat gedaan het kan geen schade voor je kind en het geeft je toch zekerheid.
ik ben ook nar een all inclusive hotel geweest en ze zijn daar schoner dan hier in restaurants hoor.
geen water uit de kraan niet op markten en straat kopen van etenswaren.
bij ons in het hotel was er niks mis met het eten.
ben ook niet ziek geweest.
en ik heb hel veel fruit gegeten daar want dat is zo lekker daar.
ook gewoon ijsblokjes gehad.
ik raad je aan wel te laten inenten vraag even aan de ggd of huisarts.
wat verstandig is.
veel plezier op vakantie.
groeten jacqueline
 

Dank jullie wel voor de tips.

Ik ga er zeker wat mee doen en ik ga morgen een vragenlijst bij de huisarts neerleggen.
De vaccinaties moeten volgens mijn twee weken van te voren gehaald worden, wij gaan dinsdag al weg.

Wij zitten in Club Voyage Selge Beach, Side/Manavgrat. We gaan 8 dagen. Maar echt bakken zal niet gaan, zeker uitkijken met mijn gezicht. ivm zwangerschapsmasker.

Maar jullie zullen zeker horen hoe het geweest is.

Groetjes en alvast zonnige groetjes

Sandra D.
 
Terug
Bovenaan