Nieuw, Zwanger zonder kwaaltjes, ongerust ??

A

Anoniem

Guest
Hallo

Mijn naam is Maike Sanne, ik ben 24 jaar en had woensdag een postitieve test in handen.   Het was welliswaar een dun streepje nog, maar streep is streep zei de vk.
Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger, maar ik heb helemaal geen kwaaltjes !
(heerlijk) Maar ben er toch een beetje ongerust onder...
Normaal (voor mn zwangerschap) voelde ik in myn cyclus vanalles wanneer mijn nod dichterbij kwam, maar deze ronde (3e) had ik juist het gevoel dat het niet raak zou zijn
Dit omdat ik me gewoon goed voelde, nergens last van had (heb) , maar toen mijn nod was en ik nog niet ongesteld was, de volgende dag toch gaan testen en ja hoor.. een licht streepje !!
Gister de vk gebeld en heb 20 aug mijn eerste controle en krijg dan een verwijsbrief mee voor de eerste echo een week later waarsch. Echo moet in zh, kan niet bij de vk..
Maar ik heb HELEMAAL GEEN kwaaltjes !
Zijn er meer die dit hebben?
Ik heb wel wat een apart gevoel telkens in mijn buik , vanaf borsten tot echt onderin mijn buik, maar niet dat ik kan zeggen van ik ben misselijk..
Ben toch wel een beetje ongerust...

Heeft iemand hier ervaring mee???

He meis!

Ik herken het helemaal hoor, ik was niet misselijk, had geen pijnlijke borsten en wat nog meer.....
Helaas heb ik vanalles er voor terug gekregen na 20 weken: last van bekken, slapeloosheid en ga zo maar door........
Geen enkele zwangerschap is hetzelfde, dus probeer (hoe lastig!!!) van het positieve uit te gaan............
Komt goed!!!

Gr. Rimke

Hoi Maike, is dit je 1e of je 2e kindje? Troost je ik ben nu 6 á 7 weken zwanger van mijn 2e en ook ik heb verder nergens last van dan dat ik al een vrij gezette buik heb (komt waarschijnlijk omdat het de 2e is). Ook ik maak me daar constant zorgen over(heel vervelend vind ik dat). Laten we van het positieve uitgaan en ik kan niet wachten tot de controle. (pffff wat duurt dat dan lang zeg)

Sterkte !!!!!

Hoi hoii

Dankjullie voor jullie reacties !!
Hee Rimke, tref ik jou hier ook weer hhih
Ja idd. duurt lang voor de eerste controle he ! Moet nog 3 weken wachten e nog 4 voor de echo ! Jeetje mina..
Gelukkig vanaf maandag weer aan het werk dus dan heb ik wat afleiding.
ben nu al wel allemaal leuke dingen aan het zoeken via internet, maar durf nog niet goed dingen te kopen...

Niet druk om maken hoor. Veel vrouwen hebben geen kwaaltjes tot een week of 6. Bij mij begon beide keren rond 6 weken de ellende!
Probeer er maar van te genieten, hoop voor je dat het zo blijft!

Ben nu wel af en toe beetje misselijk.,Niet dat ik moet overgeven maar een zwaar gevoel in mijn buik.
Vind het nog steeds beetje eng allemaal, maar tegelijk ben ik zo ontzettend blij met deze zwangerschap ! We hebben er beide zo ontzettend veel zin in !
Maar toch ben ik een beetje bang dat de echo strax niet goed zal zijn..
Dom he?
Ben van mezelf beetje zo ingesteld. Een poos geleden had ik een soll gesprek en wist zeker dat ik t niet zou krijgen , kreeg het gelukkig wel.     Gewoon uit bescherming denk ik zodat ik niet te veel teleurgesteld word ofzo..
We hebben al een ledikantje trouwens.. dus het moet wel goed gaan hiihh..

Had je vanaf je 6e week veel klachten??? en hoever ben je nu   ?

Hoi MaikeSanne

Ik herken je gevoel helemaal....!
Ik weet sinds 20 juni dat ik zwanger ben (vandaag 6w1d) en voelde in het begin ook echt gewoon helemaal niks!
Ik ben naar de HA geweest (ik woon in België en daar gaat de zwangerschap via de HA en gyn, niet via VK) en zij had bloed geprikt. Toen ik terug moest voor de uitslag was ik bijna overtuigd dat ze ging zeggen: je bent helemaal niet zwanger!!!!!
Maar nee hoor, niks aan het handje, gewoon zwanger!
Maar ik vond het zooooo raar om zwanger te zijn en het enige waardoor ik dat wist was die positieve test ennatuurlijk omdat ik niet ongesteld werd.
Ik wou eigenlijk ook kwaaltjes hebben....
Mijn schoonzusje is 4 weken verder en die zei; het komt nog wel!
Dat las ik ook hier vaak op het forum.
En ja hoor..... zo vanaf woensdag (5w4d) begon ik steeds misselijker te worden en heb zelfs als een keer boven het toilet gehangen (kwam alleen niks).
Gisteren voelde ik ik me echt zo waanzinnig misselijk (van s'nachts af tot ergens in de middag) dat ik tegen mijn vriend mopperde: ik neem ál mijn woorden terug!! Ik wou dat ik me weer net zo voelde als in het begin... pfffff....
Gelukkig gaat het vandaag (tot nu toe) weer iets beter.
Bij mij helpt het om elke keer een beetje te eten (cracker, appel, liga etc), ipv 3x een goede maaltijd.
Dus ik ga niet meer van huis zonder crackertjes in mijn tas!!

En een vriendin van me die heeft een kleine van ruim 1,5 en die heeft echt fluitend haar zwangerschap doorlopen, echt nergens last van gehad!
Elke vrouw is anders, elke zwangerschap is anders.
Dus; probeer te genieten en ik las ergens dat je al een ledikantje gekocht hebt (of verwar ik je nou met iemand anders????) dus dat gaat helemaal goed komen!
Van harte gefeliciteerd nog natuurlijk!!

Groetjes, Mickje

hoi Maaike Sanne,

Ik zou me niet te druk maken hoor...Ik ben inmiddels al 32 weken zwanger zonder kwaaltjes en ik hoop dat voor jou hetzelfde gaat gelden. Je hoeft niet perse last van allerlei dingen te hebben om toch echt zwanger te zijn. Geniet ervan het is een luxe!

Groetjes,
Nathalie

Terug
Bovenaan