nieuwe baan valt erg tegen

De journaliste die het interview kwam doen, vind ik niet zo sympathiek. Ze deed een beetje lacherig over het hele onderwerp. Ze had zelf ook 5 kinderen en had ook echt zo'n houding van "ik weet het allemaal wel en die roze wolk komt niemand tegen hoor!"
Niet echt professioneel.
Maar ja, het is achter de rug, nu maar afwachten...

Morgen weer een dag op  mijn nieuwe werk. Heb me voorgenomen om er niet teveel over na te denken en ik probeer er blanco naar binnen te stappen morgen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Sil

Hoi, een nieuwe baan is altijd wennen (zeker wanneer je 8 jaar ergens anders hebt gewerkt). Ik denk (en hoop natuurlijk voor je) dat je snel bent gewend. En succes met de verkoop van je boek. Persoonlijk verhaal hoor..........ben je niet bang dat je 'een stempel' krijgt van mensen om je heen?
Groetjes Anne.

Hoi Hoi,
Nee, voor de stempel ben ik niet bang. Ik denk juist dat ik trots mag zijn, omdat ik er zo veel sterker uit ben gekomen. En ik denk ook dat het juist goed is voor mijn omgeving om dit te lezen, juist om het taboe eens te doorbreken.
Tuurlijk heb ik er wel lang over nagedacht of ik het wel uit wilde geven, het is idd erg persoonlijk. En ook goed met mijn vriend besproken, zijn hebben en houwen wordt ook even op straat gegooid. Maar hij heeft mij juist gestimuleerd om een uitgever te zoeken.

Ik ben van mening, dat als de samenleving niet zo was als ik destijds ervaren heb, ik niet in zo'n diep dal terecht was gekomen. Alles moet maar leuk zijn en als je dat niet zo ervaart, kan je onzekerheid in iets veel ergers omslaan. Je denkt dan al heel snel dat je een slechte moeder bent en vooral ook dat je de enige bent!

Tegenwoordig lees je er steeds meer over en durven meer moeders te zeggen dat het ook wel eens tegen valt. En daar ben ik heel blij mee.

Zo genoeg serieus gekletst. Ik ga lekker een bakkie doen.
Allemaal een fijne avond.
Sil

Hey Sil!
Wat vervelend dat het zo tegen valt op het werk! Maar inderdaad, je bent er pas net dus het is misschien ook even wennen..
Wat valt je zo tegen? Alleen de manier van werken (hoe doen ze dat daar als ik vragen mag?) of ook de collega's??
Als je niet op 1 lijn zit, is dat heel moeilijk werken, dat heb ik zelf ook wel eens een tijdje gehad op het kdv, maar als de collega's dan leuk zijn kun je het daar als het goed is over hebben en kijken wat er aan te doen valt.
Ben benieuwd hoe het vrijdag gaat! Eerste keer met je eigen kind gaan werken, toch wel spannend he!!
En daarvoor is het nog eens extra belangrijk om je daar goed te voelen natuurlijk, omdat je je eigen kind ook mee gaat nemen...
Maar goed, wacht het gewoon even af, misschien vind je het na een aantal weken wel heel erg leuk! En anders erover praten daar op het kdv, over de dingen waar je het niet over eens bent! (euuuhhh hoor mij nou...zelf durf ik dat helemaal niet zo goed..maar het is natuurlijk wel het beste!)

X 4dec

Hoi 4dec.
Waar ik heb gewerkt waren er steeds meer mensen met zo'n "ik-heb-geen-zin-houding".
Dat ging mij erg tegen staan op een gegeven moment.
Kom ik op mijn nieuwe werk hoor ik steeds opmerkingen als; handen wassen van de kinderen doe ik effe niet, want het is al laat. En; tanden poetsen doe ik vandaag niet, daar heb ik geen zin in.
De desbetreffende leidster zat met volle mond uit te leggen wat zij vond van normen en waarden..
Er werd ook een kindje vast gelegd met zo'n spanband, wel met toestemming van de moeder, maar toch..
Verder behandelen sommige me alsof ik net van school kom, terwijl zij jonger zijn en ook nog geen kinderen hebben. Kan ik niet zo goed tegen. Ik doe het werk al 8 jaar, je hoeft mij niet uit te leggen hoe ik een luier moet verschonen. ( bij wijze van dan)
En ik heb best een grote bek, maar ik ben net begonnen en wil me niet gelijk neer zetten als 'die nieuwe die eens even komt vertellen hoe het moet'.
Maar ze waren niet allemaal zo hoor. Maar als je al moeite hebt met het afscheid nemen van je oude baan, dan valt dit zo tegen...
Maar het komt wel goed, zie wel een beetje op tegen vrijdag als Chloë mee gaat. Maar wie weet gaat het hardstikke goed.
Sil

Hey Sil,

Heel veel succes vrijdag!!!

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Vreselijk is dat!

Maar volgens mij zijn er maar weinig mensen meer die echt gaan voor hun
werk en in dit geval voor de kinderen. Ik kan er ook heel slecht tegen.

Ik hoop echt voor je dat het nog beter gaat worden...

Succes! En hou ons op de hoogte he?!

Hoi Allemaal,
Wat lief dat jullie zo met me meeleven, doet me goed.
Nou vandaag weer een dag gewerkt, nog wel zonder Chloë. Het ging al iets beter vandaag, het was iets gezelliger.
Alleen ging iemand mij vanmorgen het verschil tussen sudo-creme en zinkzalf zitten uitleggen... Toen zakte mijn broek wel weer een beetje af. Ik denk dat ik dat wel weet na 8 jaar in het vak..
Ik heb het van die spanband nog wel aangekaart. Het bleek gelukkig niet de normale procedure te zijn. Die ene leidster had net die dag geen zin in een wakker kind, denk ik.
Nou, even een dagje rust en dan op naar de vrijdag, samen met Chloë.
groetjes Sil

Terug
Bovenaan