Nieuwe baan

<p>Hallo allemaal,</p><p>Een tijdje geleden ben ik afgewezen voor de baan waarop ik had gesolliciteerd. Heel jammer maar helaas. Begin maart werd ik gebeld of ik nog een keer op gesprek wilde komen omdat zij enthousiast waren over mij. Eind maart was het gesprek en ik heb de baan gekregen waar ik ontzettend blij om ben. Echter heb ik in die zelfde week een positieve zwangerschapstest gedaan, waar ik ook heel blij mee ben. (eindelijk na 2 jaar). Ik heb mijn huidige werkgever gebeld en ontslag genomen maar heb wel 2 maanden opzegtermijn. Moet ik mijn nieuwe werkgever vertellen dat ik zwanger ben? Het is nog heel pril, 6 weken. Ik zit er behoorlijk mee en als ik 1 juni begin ben ik al 16 weken zwanger. Wat zouden jullie doen?</p>

Lastige situatie!
Het is ook een beetje hoe je er zelf in staat denk ik..
ik had er ook wat sollicitaties uit (niet naar m'n zin op het werk) en kwam 5 dagen voor een gesprek erachter dat ik zwanger ben, nu 6 weekjes. 
Heb er lang over nagedacht en vond het heel eng maar heb het toch eerlijk gezegd. Was erg zenuwachtig maar het was zon positief gesprek! Per 1 mei begin ik bij mijn nieuwe baan? ik had nooit verwacht dat het zo goed zou aflopen!
maar ik snap dat niet elk verhaal zo afloopt.
Succes!

Hi Sjennie! Ik heb ook in die situatie gezeten. Werkte al 12 jaar voor dezelfde baas (en ik doe mijn werk heel graag). Hij ging de zaak verkopen dus 4 maanden ergens anders gewerkt. In die 4 maanden raakte ik zwanger en in die tijd belde degende die 'n bedrijf over had genomen of dat ik terug wilde komen. Ik was toen 8 weken zwanger, ik dacht dacht dit gaat ie never nooit doen. Op gesprek gegaan en eerlijk verteld en ik mocht gewoon terug komen. Een droom die voor je uit komt na 2 jaar daar mag je super trots op zijn en dat hebben ze te respecteren en 't verborgen houden kun je dan toch niet meer als je buikje gaat groeien :). En mij luchte 't heel erg op toen ik 't gezegd had dus ik zou zeggen ga ervoor en vooral genieten van je zwangerschap dat staat voorop. Ik hoop dat je er wat aan hebt.. Succes!

Hey! 
Wettelijk gezien mag je het verzwijgen tot 2mnd voor je verlof begint. Het is wel voor die tijd duidelijk dat je zwanger bent :p. Bij mij vroegen ze, toen ik 6 mnd zwanger was: oh ben je zwanger dan?... dus hangt weer per vrouw af.
Ik was ook 1 maand geleden op zoek naar nieuw werk omdat ik de vorige heb verlaten vanwege de afstand. Had na een aantal sollicitaties eindelijk een uitnodiging voor een gesprek. Had het bij het 2de gesprek zelf naar voren gehaald dat ik zwanger was en hoe ver ik was. 
Tot me verbazing werd ik aangenomen! 
Als ze je de juiste kandidaat vinden voor de functie, laten ze zich niet afschrikken door een zwangerschap. Maarja je hebt meer werkgevers die dan toch nog de 'tweede keus' nemen... 
Ik vind je doet niks verkeerds als je het verzwijgt (vooral hoe het nog zo pril is). Het is je recht en dat is niet zomaar. 
Succes!

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga mijn nieuwe leidinggevende opbellen en vertellen dat ik zwanger ben. Dan hoef ik me daar niet meer druk om te maken ?

Je hebt er toch niet zo erg over liggen piekeren hè Sjennie? Omdat je om 03:59 gereageerd hebt ?. Het komt allemaal goed dat is 1 ding wat zeker is. Genieten jullie op de eerste plaats maar lekker van jullie zwangerschap, 't is je super gegund! En vertel 't maar snel, stress is niet goed voor je nu. Heel veel succes, ben benieuwd hoe 't afloopt.. Groetjes.

Ik ben zelfs met 36 weken nog op sollicitatiegesprek geweest. Ze wisten dat ik zwanger was tijdens de sollicitatieprocedure, maar hebben me gewoon uitgenodigd voor een gesprek. Uiteindelijk hebben ze iemand anders aangenomen met meer werkervaring. Jammer voor mij natuurlijk, maar liet mij wel zien dat zwanger zijn vaak helemaal niet uitmaakt!
Bovendien heb je mensen tegenover je die vaak zelf ook kinderen hebben of willen, dus ze snappen het vaak wel. 

Terug
Bovenaan