Nieuwe baan

Ik zit in de situatie dat mijn contract verlengt moest worden en ben nu 22 weken zwanger, ipv een 12 maanden contract heb ik nu een 3 maanden contract gekregen en is mijn eerste week zwangerschapsverlof mijn laatste week bij dit bedrijf. Ik heb het na gevraagd bij UWV en je ben verplicht om 3 weken voor het begin van je verlof te meldden dat je zwanger bent, dus niet eerder. Het is wel erg kortdag, 3 weken. Maar met een nieuwe baan zou ik dit zeker in mijn achterhoofd houden.

Op de dag dat ik begon met mijn nieuwe baan wist ik dat ik zwanger was. Heb bij 7 wk een echo gehad en die was goed. Binnen mijn proeftijd heb ik vertelt dat ik zwanger was en dat vonden ze gelukkig geen reden voor het opzeggen van contract. Ze bestaan dus wel, fatsoenlijke werkgevers. 
Mijn vriend steunde me ook. Je moet doen wat voor jou goed voelt ongeacht de consequentie, was zijn advies. Ben blij dat ik dat gedaan heb. 
Succes! 

Ik zit middenin het solliciteren en zeg nog niks. Ben al te lang op zoek naar een fatsoenlijke baan en al een paar keer afgewezen om het feit dat ik kinderen heb en/of te oud was (27!). Helaas geen vertrouwen erin dat eerlijkheid gewaardeerd zal worden. Heb me wel eerst ingelezen wat wettelijk gezien wel en niet mag. Daar ook erachter gekomen dat ze er helemaal niet naar mogen vragen!

In jouw geval had ik het verteld nog voor ik ontslag nam bij mijn oude werkgever. Dan als de nieuwe niet zo positief reageerde had je nog je werk gehad bij je oude werkgever en had je na je verlof rustig verder kunnen solliciteren. Maar het ligt ook echt aan in welke sector je zit ik wis dat ik bij mijn huidige werkgever niet kon blijven werken ( heeft met de tijden van werken te maken ) . 
Ik werk tot mijn verlof in deeltijd voor mijn huidige baas in overleg met het UWV aangezien mijn contract is verlopen. Maar hun nog een project hebben liggen die eigenlijk af moet. 
En eind nov begin ik bij me nieuwe baas als de bevalling helemaal goed gaat maar in mijn sector zijn er ook echt te weinig mensen die het werk kunnen uitvoeren. 

Terug
Bovenaan