Nieuwe IVF

Nieuwe IVF geeft minder tweelingen en zwaardere baby's!!!!

Groningen- Een hoger geboortegewicht van baby's, een scherpe daling van het aantal tweelingen en minder risico's voor de moeder. Dat zijn de resultaten die voortplantingsgeneeskundigen van het Academisch Ziekenhuis Groningen boeken met de zogeheten 'eigen cyclus IVF', die de gangbare hormoonbehandeling overbodig maakt.

De onderzoeksresultaten zijn maandag bekendgemaakt op het jaarcongres van de American Society for Reproductive Medicine in Philadelphia. De eigen cyclus IVF is een nieuwe vorm van reageerbuisbevruchting. In tegenstelling tot de huidige hormoonbehandeling wordt alleen de eicel gebruikt die tijdens de natuurlijke menstruatiecyclus van de moeder vrijkomt.

Tweelingenzwangerschappen

Dat heeft tot gevolg dat het percentage tweelingzwangerschappen daalt tot onder de 5 procent. De baby's zijn bovendien gemiddeld 270 gram zwaarder dan de kinderen die na een hormoonbehandeling worden geboren.

Volgens gynaecoloog A.Simons, hoofd van de afdeling klinische IVF, hoeft er tijdens de nieuwe behandeling slechts een minimale manipulatie aan het einde van de menstruatiecyclus te worden uitgevoerd. Dat blijkt uit het onderzoek onder 310 vrouwen. De kans op een zwangerschap is na de nieuwe behandelingswijze weliswaar lager dan bij een hormoonbehandeling, maar kan zonder risico's vaker worden uitgevoerd. Het uiteindelijke percentage zwangerschappen blijft daardoor na behandeling gelijk.

De eigen cyclus behandeling maakt de risicovolle hormoonbehandeling overbodig. "Een hormoonbehandeling kan lijden tot het ovariele hyperstimulatie syndroom" zegt Simons. "Bloedvaten rond de eierstokken gaan dan lekken, waardoor er vocht in de buikholte komt, wat uiteindelijk complicaties als trombose kan opleveren."

De eigen cyclus IVF kent overigens een lange historie. De allereerste reageerbuisbaby Louise Brown kwam in 1978 met behulp van deze behandeling ter wereld. Pas in de loop van de jaren tachtig werd overgeschakeld op hormoonbehandeling.

Sorrie dat het zo'n lang verhaal is geworden. Maar ik moest dit artikel even kwijt op het forum, en voor mensen die er misschien wat aan zullen hebben.

Liefs Mick

Hee Suus,

Klopt goed bericht he!! Wat goed dat je het ook al gelezen had. B is vandaag vertrokken voor twee weekjes naar Thailand. Was toch best wel even emotioneel toen hij net weg was, heb geen traantje gelaten hoor toen we afscheidt namen. Verder hebben we het samen ontzettend gezellig I en ik, vanmiddag heeft ze alles uit de kast getrokken om aan me te laten zijn van poppenkastje spelen, circusje spelen, dansen, en verkleden als prinses en fee, geweldig gewoon, ik houd op dit moment ook een dagboekje bij, is zo leuk als B dan straks terug komt. Ik houd je op de hoogte spreek je snel hier of online ok.

Gaat alles verder goed met jou.

Ik ga nu de kleine meid naar bed brengen, om acht uur valt ze nu elke avond in slaap, en dan komt er een leuke film op tv op net 5.

Liefs, Mick

He Ladies,

Alles kits achter de rits? Mick, B is nu vertrokken naar het Thai-rijk? Hoop dat je je vermaakt en misschien werpt het weer een nieuw licht op de relatie als hij weer terug is?

Suus, alles nog goed? Nog even meid en dan breekt het grote moment aan! Tel je de dagen af of laat je het rustig op je afkomen?

Ik ben weer erg beroerd geweest deze week. Er waren dagen bij dat ik er niets inhield, zelfs geen water... Doodziek en erg emotioneel! Nog een paar dagen en dan heb ik mijn 12 weken echo met aansluitend een bezoek aan de verloskundige... Ik vind het wederom spannend, maar nog even de dagen uitzingen tot die tijd...

Spreek jullie hopelijk snel weer even!

Liefs Lara

Hee Lara,

Wat ontzettend sneu dat je je nog steeds zo aan het spugen bent, hoopte juist dat je je weer wat beter zou gaan voelen. Laten we hopen dat de misselijkheid snel over gaat.

Spannend woensdag heb je de echo en dan meteen door naar de verloskundige, laat je het ons even weten hoe de echo was!!!

Spreek je snel ok,

Met mij en I gaat het erg goed, we doen elke dag wat leuks en we missen B natuurlijk heel erg. Met B heb ik email contact hij mailt ons elke dag uit Thailand.

Liefs Mick

Hee meiden!

Mick, wat lief dat je B. hebt uitgezwaaid samen met Isa en nu allemaal leuke dingen samen doet!
Leuk ook dat hij vanuit Thailand mailt, ideaal die internetcafe's worldwide;) Ga je nog veel leuke dingen met vriendinnen doen of vind je het goed zo met Isa samen.

Lara,
Ik vind het heel sterk van je dat je de verleiding om eerder te bellen naar de vk hebt weten te weerstaan meis! Kl*te dat je je zo beroerd voelt he...ik kan me goed voorstellen dat je de dagen aftelt en heeel blij zal zijn als je de echo hebt gehad en bij de vk bent geweest!! Hou vol he meis, het komt goed hoor! We duimen dik voor je a.s. woensdag!

Met mij gaat alles ok, spuiten gaat (ouderwets) goed, weinig last. Ik ben wel benieuwd naar mijn 1e echo op 1/11.
M'n staat op het moment naar iets anders, heb heel droevig nieuws in mn naaste omgeving gehad. Misschien tot in de chat?
Wij gaan morgen vrienden op Schiphol uitzwaaien die naar Namibië gaan en dan zal ik extra zwaaien naar jou Lara (and bring some good vibes;)

Veel liefs, Suus

Hee Suus,

Hoop dat het nieuws wat je hebt gehoord, niet al te erg is, sterkte van mij in ieder geval!!

Verder natuurlijk ook sterkte met spuiten, je bent een sterke meid, vindt het super knap van je dat je nog steeds met zoveel goede vibes bezig bent, ook wij duimen allemaal voor je dat het zal lukken zwanger worden.

I en ik hebben B niet naar schiphol gebracht, hij is gewoon vannuit huis vertrokken vond dat beter voor I, omdat dat dan te emotioneel voor haar zal zijn om haar mee te nemen naar schiphol. Ga hem samen met haar wel ophalen, was dat niet van plan, maar denk daar nu steeds meer aan, dat dat wel heel leuk zou zijn voor haar en voor mij, en B zou dat echt te gek vinden.

Verder maak er nog een goed weekend van, en we hopen je snel te spreken online.

Liefs en een dikke knuffel van mij.

Morgen ga ik met I naar de haaiensnaaier, vandaag hebben we ook een leuke dag gehad is zij bij een vriendinnetje gaan spelen, en heb ik met de mamma van het vriendinnetje lekker bijgekletst.

Hee Mick,

Wat ben je toch lief, al die opbeurende woorden POSITIVO!! Thanks...
Fijn dat je allemaal leuke dingen met I. doet, what the .... is a haaiesnaaier??!!! Klinkt alleen al gaaf :) Goed plan om als verrassing B. te gaan ophalen, er is niets leukers toch?!

Dat nieuws is erg heftig maar vertel ik je nog wel.

Dikke knuffel terug en ook een leuk weekend. Geef die haaiesnaaier een aai van mij

Liefs, Suus

ps Lara meissie hoe gaat het?

Terug
Bovenaan