nieuwe vaccinatie in het programma

Jullie hebben het denk ik al vast gelezen dat de overheid in het vaccinatieprogramma een nieuwe vaccinatie per 1 april 2006 heeft opgenomen in het bestaand programma
de pmeumoprik ( hersenvliesonsteking)
kinderen die voor 1 april 2006 geboren zijn is er geen inhaal programma voor. je kunt het laten doen bij de huisarts op eigen verzoek en rekening.

Wie van jullie laat dit toch doen bij hun kindje die voor 1 april 2006 geboren is?
 
hallo,

Wij hebben Huub wel in laten inenten met Prevenar.
Dit op advies van onze HA, op medische indicatie.  Huub is snel vatbaar voor ontstekingen ed.  en met deze injectie bouwt hij meer weerstand op.
Het is een duur spuitje maar als het goed is voor Huub dan maakt dat niet uit.
Het zijn 3 injecties hij heeft er nu 2 gehad in Januari volgend jaar krijgt hij de laatste.

groetjes brenda
 
Wij laten het doen. Ik vind het een te belangrijke prik om zomaar voorbij te laten gaan. Zelfs de HA vond het belachelijk dat alleen kindjes geboren na 1 april de prik krijgen.

Vorige week dinsdag zijn eerste prik gehad. Woensdag is hij er een dagje ziek van geweest. De volgende prik krijgt hij volgende maand en de prik daarna pas als hij 14 maanden is geweest ( hij is nu 7 maanden ).

De prikken kosten 55 euro per stuk. Voor meer info:
 
www.pneumoprik.nl

Groetjes,

Sandra
 
Hallo Brenda,

Ook wij laten onze dochter inenten tegen de pneumokokken. Ze is ook voor 1 april geboren. Van de week heb ik het vaccin opgehaald bij de apotheek voor 4 inentingen en ik was 219 euro kwijt.

Groetjes,
Ilse
 
Eigenlijk vind ik het maar raar dat we het zelf moeten betalen. ze zijn zo voor met al die vaccinatie's en dan deze niet. ja dat ze niet alle kids tot 15 jaar gaan inhalen kan ik begrijpen, maar er wordt gezegd dat het vooral de eerste 2 levensjaar zo belangrijk is, waar om doen ze dan geen inhaal tot kinderen tot 3 jaar.
Dat snap ik niet helemala nu.

maar wie weet wordt het wel vergoed door je ziektekosten?
 
hallo,

ik heb geprobeerd om het via de ziekenfonds terug te krijgen maar helaas dat krijgen we niet vergoed. Ook niet met een  medische indicatie.
maar dat geeft niet het is wel erg duur maar het is het ook waard.
geen risico nemen.

groetjes Brenda
 
Hallo Gabrie,

Wat erg!! Ik hoop dat het goed is gekomen?

Zoals jullie ook in de statestieken kunnen lezen op de site zie je dat het heel veel voorkomt!  

groetjes,

Sandra

 
Terug
Bovenaan