nieuwe vaccinatie in het programma

Hallo meiden.

Ik heb vandaag even gebeld met de huisarts. het is nu zo als je kindje nog onder de 1 jaar is dan krijgt het 4 prikjes   ( 3x een maand achter elkaar dan 7 mnd later) maar als je kindje 1 jaar of ouder is dan krijgen ze maar 1 prik. dit omdat ze dan meer kunnen verdragen en een betereweerstand hebben dan baby's van 2 mnd oud.

Ik heb ook onze zorgverzekering gebeld (agis) ze vertelde mij dat het wel in het pakket komt maar pas per 1 juni 2006 , dit omdat het per 1 april ingaat met kindjes die dan geboren worden en die zijn pas met 1 juni 2 mnd oud, dus dan gaan alle CB's er mee beginnen. Dit hoorde ik trouwens ook van mijn huisarts.

je kan beter dan het terug krijgen van de verzekering als je dat wilt dan per 1 juni indienen en laten prikken.

Hopelijk wat meer info voor jullie.

hebben jullie al jullie huisarts gebeld , wat zei die?

groetjes
 
Goh hee, eindelijk duidelijkheid over dit onderwerp!
Bij ons wisten ze er op het CB nog niks over te vertellen, maar ook de HA wist er nog niets van. Ik had ook zoiets van 'wat gaat zo'n prik kosten' en 'is het nu nog wel nodig'?

Onze Bas is bijna 1,5 jaar oud, ik moet over 3 weken weer naar het CB, dus ga ik het daar nog eens vragen of het nog wel nodig is.
 
Hi,

Ik wil het ook liever laten doen als ze een jaar is.
Wij hadden de prikken wel aangeboden gekregen, ivm een onderzoek. Daaruit bleek dat ze er nog niet helemaal uit waren hoe vaak en op welke leeftijd ze eigenlijk zouden inenten. (1 optie was 1 malig bij 11 maanden)
We hebben er voor gekozen om nog te wachten. Ze kreeg al een hepB vaccinatie extra en anders kreeg ze er 3 tegelijk, daar vond ik haar nog veel te klein voor.

Nina
 
Hallo ik ben cindy en ik heb een dochtertje die 4 maart geboren is dus nu bijna 11 weken!!
Ik had ook zoiets gehoord dus ik gevraagt bij het cb en die verwees mij idd door naar de ha,nou het werkt dus zo: de vaccinatie bestaat uit 4 keer prikken de eerste drie krijg je maandelijks dus 3 maanden achter elkaar een prik!de andere krijg je een jaar later!
De kosten: Bij kinderen die na 01/04/06 geboren zijn gratis  
                               Bij kinderen die ouder zijn dan 2 jaar E18.00 per prik
                                Bij kinderen die daar tussen zitten die zijn de pineut want die betalen onge-
                                veer E55.00 per prik is dat niet BELACHELIJK!!!!
plus (en dat is ook bij de kinderen boven de 2 jaar)moet de  ha  het recept doorsturen naar de apotheek waar jij hem zelf op moet gaan halen en daar contant afrekenen en in de koelkast bewaren!!!
Vervolgens moet je per keer zo een dosis meenemen naar de ha en die injecteert hem en dat kost ook nog eens E10.00 per keer!
Ik hoop dat dit duidelijk is voor iedereen!!!!!!

Groetjes Cindy Beens
 
Terug
Bovenaan