nieuws over het bedje en de box.

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik bericht gekregen over het bedje en de box.

agis gaat met uitzondering een box vergoeden. het wordt niet dezelfde box, maar een andere omdat ze niet samenwerken met deze leverancier.

het bedje wordt niet vergoed omdat ze vinden dat iemand anders mij kan helpen met het naar bed gaan.

volgens de regelgeving hoeven ze niks te  vergoeden omdat arjun geen handicap heeft.

ik vind het jammer dat het niet wordt zoals we gehoopt hadden, maar ik ben blij dat ze tenminste iets willen vergoeden.

groetjes Rosita

hmm..daar komen ze lekker mee weg heej.jij bent toch gehandicapt en je moet toch zelfstandig je kindje kunnen verzorgen.en arjun gaat 3/4 keer per dag naar bed en dan moet altijd iemand je helpen?kan toch niet.nouja,gelukkig vergoeden ze de box wel,en als jullie het bedje zelf kunne betalen ben je uiteindelijk toch geholpen.
groetjes karin

Belachelijk zeg. Kan je daar verder niks aan doen. In  beroep gaan tegen de beslissing of zo

bezwaar maken wil ik niet gaan doen omdat ik bang ben dat ze dan weer een andere beslissing gaan nemen, maar ik wil wel nog contact opnemen met agis om te zeggen wat ik er van vind en hun mening te horen.

Nu hoop ik dat deze leverancier een box kan maken die aan dezelfde eisen voldoet.

groetjes Rosita

Vergoeden ze dan soms de thuiszorg die je nodig hebt om je zoontje naar bed te brengen?   Jammer hoor. Wil je het allemaal zo veel mogelijk zelf doen, word je niet eens een klein beetje op weggeholpen.
Succes ermee,
Judith

Volgens mij moet je hiervoor niet bij je eigen zorgverzekering zijn. Er bestaan in dit lang toch speciale potjes waar uit aanpassingen voor het dagelijks leven uit bekostigd worden, voor mensen die een handicap hebben.  Als een persoon in een rolstoel een kindje krijgt, dan krijgen ze deze aanpassingen toch ook als ze dat nodig hebben bij de verzorging van hun baby. Of zie ik het nou helemaal verkeerd? Ik zal er eens ff op gaan googlen. En wie weet, is er iemand hier op het forum die daar wat meer van weet.

Liefs,

Annemiek

Voorheen waren dit soort dingen voor de oei... naam van de wet even kwijt (dezelfde als van de trapliften en thuiszorg  enzo). Sinds kort moeten de gemeenten hiervoor betalen, vandaar dus ook de problemen in de thuiszorg (die proberen op dit moment het wiel opnieuw uit te vinden). Voor dit soort voorzieningen moet je dus bij je gemeente zijn, volgens mij.

Groetjes Ilona

Ilona, jij bedoelt de wmo. of de wvg. Ik weet bijna zeker dat bedden door de ziektekosteverzekering worden vergoed, maar ik ga het wel vragen of de wvg dit ook vergoed.

Bedankt voor jullie tips!

liefs Rosita

Terug
Bovenaan