Nieuwsgierig.. geven jullie je kindje(s) vlees/vis?

<p>Hallo! Ik ben benieuwd of de mensen hier hun kind(eren) wel of geen vlees/vis te eten geven. Hoorde op de opvang (toen mijn zoontje daar nog heen mocht) van de leidster dat heel veel ouders dit tegenwoordig niet meer doen.</p><p>Wij geven onze zoon zowel vlees als vis, wel met mate, maar meer dan dat wij zelf eten. Dit omdat wij het idee hebben dat het ook bijdraagt aan de voeding en hij bepaalde voedingsstoffen echt nodig heeft. Zelf eten we weinig vlees (1 keer per week) en 2 keer per week ongeveer vis, maar nemen dan wel bijvoorbeeld supplementen als vitamine B12 daarnaast. Ben benieuwd naar ouders die hun kinderen geen vlees en vis geven, omdat ik graag zou willen weten hoe je dan aan bepaalde voedingsstoffen (zoals bijv B12) komt? Ik wil tzt eigenlijk ook misschien wel over op geen vlees voor mijn zoontje, maar ben dus nog een beetje aan het twijfelen omdat het door de cb arts ook werd aangeraden wel te geven nog.</p><p>Oja, mijn zoon is ruim 8 maanden nu.</p>
 
Wij voeden onze baby vegetarisch op. Aan vleesvervangers is gewoon b12 toegevoegd dus dan is er geen probleem :) Kan je kindje gewoon eten. Verder zit er veel b12 in peulvruchten zoals kikkererwten (die je makkelijk kunt pureren)
 
Ja hoor. Hier krijgt onze zoon gemiddeld 2x per week vlees: max 40 gram per keer. Dan 1x kip en 1x bijv hamburger ( wel alles gepureerd gezien zijn voorgeschiedenis. 
Hij krijgt 4x per week vis. Ook verschillend van kabeljauw tot zalm tot haring tot witvis of tonijn.
Hij is nu 19 maanden niet gecorrigeerd.
 
Ja hoor, wel met mate. Hij krijgt worst op zijn brood. Af en tie een stukje vlees bij het avondeten als hij daarom vraagt ( hij is er namelijk niet zo gek op) en ook vis. Vooral vis vindt hij erg lekker.
 
Hier krijgt onze kleine man van 8 maanden eigenlijk elke dag vlees /vis. 
Hij vindt het ook erg lekker, en we eten het zelf ook. 
Ik gebruik geen kruiden voor hem. 
 
Wij eten thuis geen vlees. Op de opvang en bij anderen eet onze dochter 2.5 het wel, als ze wil, maar meestal laat ze het links liggen. Op knakworstjes na dan. Vleesvervangers vindt ze niet lekker, dus soms geef ik haar wel wat vis of extra ei om te compenseren. 
Mocht ze later de keuze maken om wel vlees te eten, dan is dat haar eigen keuze. Ik hoop wel dat ze dan een bewuste keuze kan maken en weet waar ze aan bijdraagt door het niet te eten.
 
Mijn dochter heeft het 1e jaar amper vlees gegeten, ze vond het echt niet lekker. Vis vond ze wel al gelijk heel lekker en dat eet ze dus wel ongeveer 1x per week. Ik denk dat ze vanaf 1 jaar ook ongeveer 1x per week vlees eet. Het is nog steeds vaak niet favoriet. Wij laten haar wel zelf de keuze of ze vlees/vis wil eten of niet. Wij eten zelf ook ongeveer om de dag vlees/vis dus ook niet iedere dag. 
 
Hoi. Ja hoor, onze dochter van bijna 1,5 eet vlees en vis. Ze vindt het heerlijk. Ze eet al maanden mee met de pot zogezegd en van begin af aan gaat vlees en vis er prima in. 
 
Terug
Bovenaan