Nieuwsgierig.. houden jullie ook alles bij?

Ik hou in mn hoofd wel bij hoe laat de laatste voeding was en hoeveel cc ze gedronken heeft. Dan weet ik wanneer ze ongeveer weer honger krijgt.
Ik hou ook in mn hoofd bij hoe lang de slaapjes zijn en hoe laat ze wakker was. 
Maar ik vind niet dat ze bijv. zoveel uur op een dag MOET slapen ofzo. Je kan het niet forceren. Soms zijn het een hele dag slaapjes van max 30-40 minuten, soms zit er een uitschieter bij van 2 uur. Allemaal prima.
Is ze aan het einde van de dag chagrijnig en huilerig en heeft ze die dag allemaal korte slaapjes gedaan, dan weet ik waarom ze zo huilerig is.
Dus in mn hoofd hou ik het wel bij en zo kan ik conclusies trekken waarom mn dochter huilt.Maar meer ook niet. 
 
Ik hou in mn hoofd wel bij hoe laat de laatste voeding was en hoeveel cc ze gedronken heeft. Dan weet ik wanneer ze ongeveer weer honger krijgt.
Ik hou ook in mn hoofd bij hoe lang de slaapjes zijn en hoe laat ze wakker was. 
Maar ik vind niet dat ze bijv. zoveel uur op een dag MOET slapen ofzo. Je kan het niet forceren. Soms zijn het een hele dag slaapjes van max 30-40 minuten, soms zit er een uitschieter bij van 2 uur. Allemaal prima.
Is ze aan het einde van de dag chagrijnig en huilerig en heeft ze die dag allemaal korte slaapjes gedaan, dan weet ik waarom ze zo huilerig is.
Dus in mn hoofd hou ik het wel bij en zo kan ik conclusies trekken waarom mn dochter huilt.Maar meer ook niet. 
 
hoi
De eerste week heb ik netjes voor de kraamzorg alles bijgehouden en daarna eens in de 2/3weken ongeveer dat ik een dagje telde hoeveel voeding en hoeveel ze sliep bij hield meestal vlak voor dat ze naar het consultatiebureau moest zo dat ik daar een beetje samenhangende antwoorden kon geven over haar voeding en slaappatroon
 
 
Bij onze tweede hield ik ook het aantal natte of poepluiers bij, de temperatuur en bijzonderheden zoals wanneer hij een mondje terug had gegeven en als hij onrustig was.. 
Het is ons aangeleerd in het zkh en voelde goed om ermee door te gaan toen we thuis waren..dit heb ik best lang gedaan totdat ik voldoende vertrouwen had om het los te laten. Ik heb alles bewaard. 
 
Wij hielden in een app bij hoeveel de baby had gedronken en hoe en laat of er gepoept was. omdat we dat niet hoefde te onthouden. We konden beide in de app, dus wist mijn man ook direct hoe en wat. Was vooral praktisch. We hebben altijd op verzoek gevoed. Nu zwanger van de derde en ben van plan het de eerste weken weer bij te houden. Wan t de tijd gaat snel en heb echt geen zin om mijn best te doen het te onthouden..... Dus hier meer luiheid dan perfectionisme..... Slapen bijhouden lijkt me niets. De kleine doet toch wat ie wil!
 
Wat toevallig deze vraag, want ik vroeg me dit vandaag zelf ook af. Ik geef borstvoeding op verzoek en hou de tijden bij in een planner. De kleine is nu bijna acht weken en ik twijfel of ik dit moet blijven doen en tot wanneer. Ik merk dat het me wel inzicht geeft maar dat ik het nu ook vaker begin te vergeten en het aan het eind van de dag allemaal nog moet opschrijven. M.a.w. Het wordt blijkbaar minder belangrijk voor me want anders zou ik het wel meteen noteren. 
 
Terug
Bovenaan