Nieuwsgierig! Leukste herinneringen en tradities

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben even benieuwd... welke leuke dingen / tradities / gekkigheden die je kan herinneren uit jouw jeugd wil je onthouden en doen met jouw eigen kinderen?  </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik trap af:</span></p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Een tentje opzetten in de huiskamer of in de tuin, en de ouders moesten dan ‘bedienen’ dus diner koken en komen brengen en ontbijt komen brengen alsof je op een camping staat (croissant / stokbrood)</span><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Per kind 1x per jaar met één van de ouders gaan doen wat je leuk vond. Kind mag kiezen. Bijv samen zwemmen of naar de Efteling. En dan dus één op één. Normaal doe je altijd dingen met het gezin, maar juist die momenten met elkaar vond ik bijzonder! En wil ik zelf ook met mijn eigen kind gaan doen.</span><div><ul class="Apple-dash-list" style="margin: 0px; padding-left: 2em; list-style-type: none;"><li style="caret-color: #454545; color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 15px;"> </div>

Verstoppertje spelen in huis, in elkaar gedoken in de stofzuigerkast en onder de kapstok... Ik zie mezelf nog zitten Haha.
Mogen lunchen in een tentje in de tuin, zo leuk! 
Toen we ouder werden 1x per maand op vrijdagavond naar de frietboer lopen en bitterballen mogen kopen, dat was écht een feestje..

Minder leuk:

Persé mn bord moeten leeg eten, ook die tomatensoep en boerenkool die ik écht niet lustte. Dan werd ik op de gang gezet voor de spiegel met mn bord voor mijn neus zodat ik naar mn eigen jankende hoofd moest kijken.. (mijn kinderen hoeven hun bord dus niet leeg te eten, dan eten ze maar niks!) ;)

Verstoppertje spelen in huis, in elkaar gedoken in de stofzuigerkast en onder de kapstok... Ik zie mezelf nog zitten Haha.
Mogen lunchen in een tentje in de tuin, zo leuk! 
Toen we ouder werden 1x per maand op vrijdagavond naar de frietboer lopen en bitterballen mogen kopen, dat was écht een feestje..

Minder leuk:

Persé mn bord moeten leeg eten, ook die tomatensoep en boerenkool die ik écht niet lustte. Dan werd ik op de gang gezet voor de spiegel met mn bord voor mijn neus zodat ik naar mn eigen jankende hoofd moest kijken.. (mijn kinderen hoeven hun bord dus niet leeg te eten, dan eten ze maar niks!) ;)

Leuke topic!!
Onze vakanties.. en nog steeds eigenlijk :) M'n ouders zijn niet meer zo mobiel, maar dat hoeft ook niet. Zo af en toe samen een paar dagen genieten van zon zee en strand. Dit wil ik mijn kinderen ook meegeven, al lukt het ons helaas niet precies hoe mijn ouders het deden. 
De gesprekken die we voerden als ik van school kwam. Of 's avonds.
Het lange ontbijten/brunchen in het weekend. Iedereen mocht uitslapen tot 11 uur en dan samen ontbijten.. in ieder geval 1 dag per week zou ik dit willen. 
Picknicken in de natuur, dit deden we van kleins af aan, met onze oudste heel veel gedaan al, willen we met onze jongsten ook! 
Fietstochten in de natuur.. de hele dag op stap. 
Melk/groente/fruit halen bij de lokale boer in een pittoresk dorpje. Met het melk maakte mijn moeder zelf kaas en yoghurt en nog veel meer.
Zelf aardbeien plukken! I can't wait!! Met onze oudste al een paar keer gedaan, echt heel leuk! 

Dauwtrappen. Doe ik nog steeds met mijn vader en onze dochter van bijna 2 ging gezellig mee afgelopen jaar en dit jaar ?
Dansen! We dansten vroeger wat af thuis. Tijdens het aankleden, na het avondeten, in bad (zittend ?), enz. Was echt een feestje!
Boekjes lezen en mogen uitkiezen in de bieb. 
Een tent bouwen van lakens, dekens en stoelen in de huiskamer.

De eerste dag van de zomervakantie kregen we snoepontbijt op de kamer van m’n broer waar we die nacht ‘gelogeerd’ hadden met z’n 3en. Ontbijt bestond uit mini pannenkoekjes, handjevol m&ms, aardbeien, fristi e.d. helemaal geweldig vonden we dat

Terug
Bovenaan