NIEUWSTE TREND; "Ik slaap s'nachts in 1x niet meer door!"

Hoi mama's

Kay is zondag 15 weken oud en slaapt normaal door tot 06.00 uur s'morgens.
Sinds enkele dagen vind hij het weer leuk om rond 02.00 à 03.00 uur wakker te worden!!

Het is dan huilen/jammeren, mama jumpt haar bed uit, speen erin, Kay lacht en slaapt verder en mama weer in bed. Als mama dan maar net de lakens gevoeld heeft hoort mama jammeren/huilen... Mama jump weer het bed uit, speen erin, Kay draait zich om en slaapt weer, mama wéér terug naar bed en wat ligt dat lekker.. maar dan,.. WÉÉR huilen en precies,.. Daar gaan we weer!!! Dit gaat wel 2 uur door, zucht*

Uiteraard laat ik hem ook wel eens even huilen, maar te lang en te vaak is geen optie. Manlief moet morgen uiteraard  werken en de buren willen ook rustig slapen.

Enige wat dan helpt is het rekken tot 05.00 uur en dan de fles (180 ml) er maar in die hij in één moeite opdrinkt. Helemaal Happy en met een big smile leg ik hem daarna weer op bed. Dit keer houd hij me wakker met het hardop lachen en schateren..
Ik lig dan te genieten en te lachen in mijn eigen bed.

Zou dit dan zijn bedankje zijn vooor de goed zorg

Toch had ik liever gehad dat meneertje weer doorslaapt en zijn mooie lachjes tot de morgen bewaard.Ondertussen zijn de wallen bijna weer terug die ik de eerste weken opgespaart had haha..

LOTGENOTEN ????

Esmé mv Kay

hey wijffie,

dat is ff zwaar minder zeg. maar aan je buren moet je lak hebben hoor. mijn bovenburen hebben geklaagd dat ze de kleine horen smorgens om half 6 maar ik heb toen gezegd dat ik geen klachten van de buren naast heb gehad dus euh
maar heel veel suc6 meid hoop dat tie snel weer op "oude "tijd zit

Hoi Esmee,

Die van mij slaapt pas sinds een week of twee een beetje door, maar er zitten ook van die nachten tussen zoals jij ze beschrijft.
Soms (zoals vannacht) is er niks aan de hand een slaapt hij lekker door tot een uur of 7 (heerlijk) maar we staan ook nog regelmatig nachten naast zijn bed om het speentje er in te doen. Dan slaapt hij lekker verder en precies zoals jij beschrijft...zodra ik net weer lekker lig.....mmeeeehhh! Hahha....kan er nu wel om lachen, maar snachts word ik er behoorlijk sjachie van hoor.

Wij hebben ook geen idee waar het door komt. Krampjes, dromen...geen idee. Maar je doet er zo weinig aan he.

Wij hebben wel afgesproken dat we proberen niet bij het eerste het beste huiltje er naar toe gaan in de hoop dat hij dan ook een beetje leert om uit zich zelf weer in slaap te vallen. Ik moet zeggen dat het wel werkt. Maar de ene nacht ben je gewoon sterker dan de andere nacht.
Aan de buren heb ik echt schijt....tsja...ik kan er namelijk ook niks aan doen...had ook het ook liever anders gehad maar ja.

Nou, sterkte met je wallen...haha...bij mij beginnen ze gelukkig weer een beetje op te trekken. haha

Lukas is nu ruim 16 wk en sinds deze week wordt hij ongeveer elke twee uur 'snachts wakker, ff speentje erin, 10 min slapen, weer speentje, twee uur slapen en dan weer 2xz een speentje. Ik heb hier ook een onderwerp over geopend (pffff regeldagen). Ik hoop dat het maar tijdelijk is, maar we hebben nog geluk want hij gaat uiteindelijk wel slapen
Annemieke

Ik weet ook niet wat dat is, maar ik ben er  wel voor 'gewaarschuwd'. Toen mijn kleintje de nachten ging doorslapen vertelde ik dat natuurlijk vol trots tegen iedereen. Het viel me toen wel op dat de 'ervaren' mensen al zeiden: "Houd er rekening mee dat het wel weer even terugkomt, het midden in de nacht wakker worden..".
Misschien een soort sprongetje wat ik her en der weleens lees, wat dat ook mag zijn..?!

Het is gelukkig niet altijd, maar de laatste dagen is het bijna elke nacht

Ik heb ook wel schijt aan de buren hoor en Kay kan zichzelf heel goed in slaap brengen, maar toch ben ik bang dat hij té overstuur raakt en daardoor hélemaal niet meer kan slapen. Ik gok het er altijd zo'n beetje tussenin.

Ik zelf denk dat hij op een leeftijd zit dat hij erg veel moet verwerken en daar onrustiger van slaapt. Hij wordt soms met een echte schreeuw wakker en dan denk je dat er "weetikveelwat" aan de hand is. Hij is dan duidelijk wakker geschrokken en heeft dan behoefte aan troost; zijn fles!

Ik moet nog even aanmodderen dus, haha..

hallo
kan ik ergens afkloppen hier!!!!!!!!!!!!!
hij slappt nog stedds door al moet ik wel zeggen hij word niet meer om 8.30 wakker maar ook om 6.00 nu is dit niet zo erg als midden in de nacht dus ik klaag niet ik wens jullie veel kracht toe om vol te houden
groetjes

Heej dat van dat schreeuwen en gillen in zijn slaap heeft hij ook.

Soms ook bij zijn slaapjes overdag hoor.

Ik schrok me in het begin inderdaad dood...ik dacht inderdaad dat er echt iets vreselijks aan de hand was en dan ging ik kijken lag meneer doodleuk te pitten....nah ja.

Denk ook dat het met verwerken te maken heeft.

Wel irritant want wij worden er wakker van.. De enige die echt lekker aan zijn rust toe komt is die kleine haha.

Terug
Bovenaan