niezen en urine verlies

Iedere keer als ik hard nies verlies ik een beetje urine, of kan het ook vruchtwater zijn? Ben nog maar 24 weken zwanger dus dat zou niet goed zijn toch? Durf eigenlijk niet goed de verloskundige te bellen.
 
Waarschijnlijk gewoon urine doordat je bekkenbodemspieren steeds slapper wordt. Heb ik zelf ook veel last van en gebruik nu inlegkruisjes.
Vruchtwater ziet en ruikt anders dan Urine. En urine verlies je in deeltjes ( bijvoorbeeld door niezen, hoesten, lachen). Als je kleine hoeveelheden vruchtwater verliest blijft het gewoon continu komen. Dus je kan jezelf verschonen, wordt je daarna direct weer nat zonder dat je geniest ofzo hebt zou ik even bellen.
Maar voor je zekerheid kan je natuurlijk altijd even bellen.
Groetjes Judith
 
Zeer waarschijnlijk urineverlies, omdat het niet constant verlies is, maar bij niesen. Overleg wel met je verloskundige, misschien kan je vast bekkenbodemoefeningen doen.
 
dank jullie voor jullie reactie,
ik heb geen ervaring met vrchtwater omdat mijn vliezen bij de bevallingen niet uit zicht zelf breken maar door de verloskundige of gynaecoloog zijn door geprikt. Ik heb niet het idee dat ik regelmatig vocht verlies, maar inderdaad alleen bij niezen. Vandaag druk met allerlei afspraken, denk dat ik morgen de verloskundige voor de zekerheid even bel.
 
oei....idd het zal wel urine zijn.
tijd voor maatregelen !!!!!!!!!!!!!!!!!!
bij de eerste had ik nergens last van. Met zwangerschapsgym geleerd hoe je de bekkenbodem kan trainen. Maar het zag er goed uit. Na een hele makkelijke bevalling was het opeens niet meer zo goed. Mijn bekkenbodem is slap. Oefeningen gedaan....zelfs bij de fysio geweest. Het werk niet. Dus nu altijd urine verlies. Vooral met hoesten, niesten, lachen, springen, rennen, enz... Idd inlegkruisjes gebruiken maar het is niet leuk. Nu ik weer zwanger ben wordt het alleen maar erger. De baby legt weer extra druk op de bekkenbodum.
Ik wil je niet afschrikken met dit verhaal maar als je nu al last krijgt zou ik contact opnemen met een fysio. Beter nu al je bekkendodem extra aandacht geven en hopelijk kan je de schade beperken.
Succes
 
tja het is natuurlijk mijn 6e al dus als het daardoor komt kan ik het wel begrijpen. was in zoverre alleen bang dat het misschien vruchtwater was, wat natuurlijk niet zo goed is. Ik gebruik wel inlegkruisjes omdat ik ook een lichte schimmelinfectie heb. Zelf vind ik het niet naar urine ruiken, maar de inlegkruisjes hebben een geurmarkeerder, dus denk niet dat ik dan goed ruiken kan wat het is.
 
Inlegkruisjes zijn juist met een schimmel infectie af te raden. (los van je verhaal) Meerdere malen per dag schone katoenen ondergoed aandoen is beter.
Fysio is inderdaad verstandig.

Succes! hoop voor je dat het gauw beter word.
 
O ja hier heb ik ook last van.
Komt inderdaad doordat je bekkenbodemspieren slapper worden.
Ik doe nu dagelijks regelmatig mijn bekkenbodemspieren trainen door ze aan te spannen.
 
Terug
Bovenaan