Niezen tijdens zwangerschap

Ik moest ook supervaak niezen in het begin van mijn zwangerschap (ondanks mijn normale allergiemedicatie), ik heb het toen opgezocht en volgens mij is dat dus wel een ding. Iets met meer bloed dat wordt aangemaakt en kleine vaatjes in je neus ofzo? Ik weet het niet meer precies, maar je vindt het vast als je het googelt. Weet niet wat er van waar is hoor. Het stopte bij mij in elk geval weer vanzelf rond 4 maanden! En het kan geen kwaad voor de baby ☺️

Ik had dit ook. Moest continu niezen. Eenmaal toen m'n kindje geboren was. Moest zij op het begin zo vaak niezen. Nu niks meer van te merken.

Ik snap je zorgen wel hoor ik heb van week 20 weken tot 39 weken gehoest en ik voelde ook altijd pijn en steken ik heb het toen aan de gynaecoloog gevraagd en die zei dat niesen en hoesten geen kwaad kan alleen niet altijd prettig voor je banden ook omdat het zeer kan doen.

Het is erg vervelend, ik herken het heel goed. Ben nu bij bijna 25 weken en mijn neus zit vanaf het begin verstopt en ik ben erg gevoelig voor alle pollen, sinds mijn zwangerschap. 
Ik kreeg ook krampen en steken in mijn baarmoeder en dat je ongerust bent is geheel normaal. Inmiddels is dit mijn 4e zwangerschap en heb ik dit bij de andere zwangerschappen ook gehad. Plotselinge kramp bij een nies of hoest. Ik ben gezegend met gezonde kindjes, dus maak je geen zorgen, de kramp/ steek doet verder niets. Het is denk een verkeerde aanspanning van een spier oid. Maak je je echt zorgen kaart het dan aan bij je vk. 
Wat ik wel probeer te doen als ik moet hoesten/ niezen, is mijn buikspieren aanspannen. Maar dat gaat niet altijd omdat niezen niet altijd gecontroleerd gebeurd. Veel succes.
Ps ik gebruik op advies van de gyn. doorlopend een neusspray en ik spoel 1x in de week mijn neus met een zoutoplossing. Spoelt de sinussen goed door en de pollen weg.. ?
Hoofd ervaart nu minder druk, adem beter en zonder overmatig genies.

Niezen is een normaal zwangerschap symptoom. Bij sommige zwangeren worden de slijmvliezen beter doorbloed.

Terug
Bovenaan