Nikki en de andere meiden die aan IVF/ICSI beginnen

Hé,

Nikki: Hoe is het met jou? Hoever ben je met spuiten? Ik ben alweer ruim een week decappetyl aan het spuiten en heb zaterdag mijn eerste echo. Waarschijnlijk heb ik rond de 22ste de punctie. En jij? Toch ook rond die datum? Ik voel me tot nu toe nog harstikke goed en het prikken gaat goed (wordt al een volleerde spuiter ). Hoop dat het bij jou goed gaat komen deze maand.

Zijn er nog andere meiden die ook ongeveer gelijk lopen? Ik vind het allemaal mega spannend..vooral omdat er de vorig keer bij de IVF poging geen bevruchting was is het nu extra spannend of er nu wel wat gebeurd. Hope so!

Sterkte allemaal!!!

Hoi Mo,

Sorry voor de late reactie, maar heb de afgelopen dagen optimaal van de zon genoten! Drie dagen lekker naar het strand geweest. Zag je berichtje net pas. Lief van je, dat je aan me denkt!

Ik ben al ruim twee weken Gonal F aan het spuiten en ben al meerdere keren op controle geweest. Helaas groeien de eiblaasjes niet goed, waarschijnlijk als gevolg van de lagere dosering dan tijdens de eerste poging. Dus nu is de dosering weer verhoogd. Hopelijk levert dit wat op. Morgen krijg ik opnieuw een echo. Wanneer de punctie is, weet ik nog niet.

Veel sterkte en we houden elkaar op de hoogte!

Groetjes,
Nikki

Hoi Nikki en Mo,

Als eerste veel sterkte!! Hopelijk leveren jullie inspanningen deze ronde de hoofdprijs op!
Ik ga rond de zomervakantie beginnen met icsi, we wacht nog op de uitslag van het chromosomenonderzoek.

Ik heb even een paar praktische vragen:
-In welk lichaamsdeel spuiten jullie jezelf?
-Zie je hier iets van of trekt het plekje gauw weer weg?

Alvast bedankt!!

Groetjes Bello

Hey Bello,

Ik spuit decapeptyl en Puregon in mijn buik. Ik zelf vind het ontzettend meevallen, ik spoot eerst dat ze nog koud uit de koelkast kwamen en dat voelde ik wel, de arts vertelde mij toen dat ik de decap..beter even op kamertemp. kon laten komen..dat gaat inderdaad beter. Ik heb behoorlijk wat prikgaatjes maar geen blauwe plekken. Ik krijg wel altijd een blauwe plek van de Pregnyl, maar ja dat is er maar 1.. Er komt een spannende tijd voor je aan..hoop dat de uitslag van de chr. onderzoek goed uitvalt.

Nikki: Ik ben nu begonnen aan 100 Puregon en ik moet zaterdag weer voor een echo om te kijken hoe ze groeien. De vorige keer had ik er 19! Ze willen er nu toch iets minder..pfff.

Mo

Hoi meiden,

Vandaag te horen gekregen dat we maandag de punctie hebben. Spannend! Tijdens de eerste poging viel mij de punctie 100% mee. Hopelijk is dit nu weer het geval.

@Bello: ik spuit ook in mijn buik. Tijdens de eerste poging heb ik er niets van gemerkt. Nu, tijdens de tweede poging, heb ik al een aantal blauwe plekken opgelopen. Dus ja…elke keer toch verschillend. Waarom is eigenlijk dat chromosomenonderzoek? Bij ons is daar nooit over gesproken.

@Mo: hoe gaat het bij jou? In tegenstelling tot de eerste poging, toen had ik 18 eiblaasjes, heb ik er nu maar 8. Hopelijk levert dit wat op!

Meiden, veel sterkte!

Groetjes,
Nikki

Hallo meiden,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Pink, 27 jaar en wij hebben 2 jaar een kinderwens. We staan  nu, na alle onderzoeken, sinds 2 weken op de wachtlijst voor ICSI. In september starten we waarschijnlijk.
Ik heb een vraag: hoevaak per dag moeten jullie prikken en op welke tijden? Moeten de spuiten in de koelkast bewaard?
Ik zit namelijk te bedenken hoe ik dat op mijn werk kan doen. Ben benieuwd.

Veel succes met spuiten, en hopen op veel bevruchtingen en succesvolle terugplaatsingen.

Pink

Hoi Pink
Er wordt per ziekenhuis verschillend gewerkt. In Zwolle begin je eerst met 1 spuit (lucrin of decapepyl) en later komt er gonal F bij. Deze medicijnen moest ik tussen 6 en 12 uur spuiten en hoeft niet elke dag op het zelfde tijdstip. Ik spoot me zelf altijd als ik uit bed kwam. Ik wens je veel succes.
Groetjes nurse

Hoi Pink,

Jeetje spannend hé, het is goed te doen hoor. Even over je vraag, ik spuit dagelijks decapepetyl en Puregon. Ik spuit dagelijks om 18.00 uur. Ik ben dan thuis uit het werk en heb dan de rust om het te doen. Ik moet wel alles in de koelkast bewaren, behalve de naalden dan.. sterkte straks!!

Hoi Nikki,

Morgen  al je punctie, hoop dat alles goed gaat en dat het meevalt. Ik had er de vorige keer 19 en nu bij de laatste echo 6..vreemd hé, geen maand is hetzelfde. Ik moet morgen weer voor een echo om te kijken hoeveel ik er dan heb en ik hoop dan ook te horen wanneer de punctie is. Zal voor je duimen. Laat even weten hoe het ging.

Mo

Terug
Bovenaan