Nikki en de andere meiden die aan IVF/ICSI beginnen

Hoi meiden,

Gisteren de punctie gehad en ook dit keer viel het weer reuze mee. Van de 8 eiblaasjes zijn 7 eicellen gevonden. Morgen horen we of er bevruchting heeft plaatsgevonden en wanneer de terugplaatsing is. Hopelijk is er een beter resultaat dan de vorige keer. Toen waren er van de 17 eicellen maar 3 bevrucht + matige kwaliteit van de emmy’s. We wachten maar af…..

@Pink: ik spuit 1x per dag Lucrin en Gonal F om ongeveer 20.30 uur. Deze hoefden niet in de koelkast bewaard te worden. Met name Gonal F moest wel ongeveer elke dag rond hetzelfde tijdstip gespoten worden, met een speling van ongeveer 1 uur.

Groetjes,
Nikki

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden!
Nikki spannend zeg, gelukkig lees ik bij jouw dat de punctie je meeviel, ook fijn om daar eens iets positiefs over te lezen. Hopelijk zijn er meedere eicellen bevrucht en kunnen ze deze week worden teruggeplaatst! Oh en dan dat wachten, dat lijkt me slopend. Ik duim alvast dat alles bij jullie goed gaat!
Bij ons wordt een chromosomenonderzoek gedaan omdat ze niet weten waarom mijn man zo weinig beweegelijke zaadcellen produceert. Het kan dan dat de natuur zijn werk doet en dat er een chromosoomafwijking is. Als dit zo is heb je veel kans op een kindje met een zware handicap. De kans dat het zo is is vrij klein, maar bij ons in het ziekenhuis is dit een vaste procedure. De uitslag kan nu elk moment binnenkomen en het begint flink te kriebelen. Ik wil nu graag echt gaan beginnen.

Groetjes Bello

Hé meiden,

Nikki: En.....hoeveel bevruchtingen? Hoop zo dat je goed bericht krijgt, fijn ook dat de punctie je meeviel. Ik ben vanmorgen heen geweest voor de laatste echo en ik heb 20 eitjes zitten..(en dat op 100 eenheden Puregon)..vrijdag heb ik de punctie...spannend...

Bello: Hoop ook dat jij goed bericht krijg en dat jullie mogen beginnen.

Mo

Hoi!

Ook ik zal me even voorstellen, al kennen sommige van jullie mij al...
Mijn naam is Ginger, 31 jaar en al weer ruim 2 jaar aan het werken voor een tweede kindje. Ons zoontje is spontaan verwekt na een periode van een jaar; we waren net aangemeld voor onderzoek....
Nu dus al weer ruim 2j aar aan het hopen voor een tweede wonder. We lopen al weer ruim een jaar in het zh en hebben 6 IUI pogingen achter de rug. Nu is besloten te starten IVF/ICSI. Intake gehad en eerste onderzoeken (weer opnieuw gedaan). Geen hepatitis en HIV, mijn hormoongehalte was goed (8,7), maar bij mijn man was het niet goed, maar dat wisten we eigenlijk al. Resultaat was 0,8 miljoen. We gaan dus direct starten met ICSI. Toch nog een tegenvaller dus!
We staan nu anderhalve maand op de wachtlijst en de verwachting is dat we in augustus kunnen gaan beginnen. We hebben er aan de ene kant erg veel zin in, maar ik vind het ook erg eng. Ik heb een fobie voor spuiten en ben bang voor de bijwerkingen. Ik had van de Clomid (100) en Pregnyl al erg veel last en nu wordt de hoeveelheid medicijnen nog groter. Daarnaast heb ik een verleden met depressies en de medicaties kunnen een trigger zijn hiervoor. Erg spannend dus!

Hebben jullie veel last van de medicatie?
Allemaal erg veel succes met dit toch zware traject en hopelijk kunnen we ook hier wat goed nieuws gaan verspreiden!

Liefs,

Ginger

Hoi meiden,

Vandaag is de terugplaatsing geweest. Van de 7 eicellen, waren er 5 bevrucht, dus dat was een goede score. Helaas was de kwaliteit weer matig, zodat we, op advies van het ziekenhuis, twee emmy’s terug hebben laten plaatsen. Hopelijk vindt tenminste één een lekker plekje, maar een tweeling is uiteraard ook van harte welkom!

Nu gaan we die vreselijke wachtweken in….

@Bello: hopelijk krijgen jullie goed bericht en “groen licht” om te mogen starten!

@Mo: jee…weer 20 (en dan met minder eenheden spuiten!). Hoe voel je je? Veel sterkte vrijdag tijdens de punctie!

@Ginger: zelf heb ik weinig bijwerkingen gehad van de medicatie (Lucrin / Gonal F / Pregnyl). Ook het spuiten vond ik erg meevallen. Dit ging namelijk, muv Pregnyl, via een auto-injector -> druk op de knop en spuit zat erin! Veel sterkte!

Groetjes,
Nikki

Hoi meiden,

Mo, hoe is je punctie verlopen??

Nog een praktische forumvraag, als jullie antwoorden, kunnen jullie de berichtjes dan nog lezen? Dat lukt me niet en dat maakt het antwoorden lastiger.

Welkom Ginger.

Groetjes Bello

Hé meiden,

Nou het zit er weer op..pffff. de punctie viel erg mee, ik had meer last van de zenuwen. Ik had een flinke score, 15 eicellen, niet gek hé  ! Nu hopen dat er bevruchting plaatsvind, dit was de vorige dus niet gelukt.. Ik mag maandagochtend bellen of er ook bevruchting heeft plaatsgevonden en dan s'middags terug voor de terugplaatsing. Dit wordt een heel spannend weekend..

Nikki, had jij nog veel last na de punctie? Ik had 's middags  dat ik steeds moest  overgeven (waarschijnlijk van de verdovingen) ik had dat de vorige keer ook. Ik voel me nu prima, een beetje beurs . Spannend joh! 2 emmy's terupgeplaatst..ik hoop dat je over 2 weken met heel goed bericht komt. Zal voor je duimen!! En dat ik dan volg natuurlijk..

Eerst nu maar hopen dat ik ook een terugplaatsing krijg..

Fijn weekend!

O,ja Bello even over je praktische vraag: Ik open de pagina gewoon 2 keer, kun je switchen tussen de 'één en ander. Succes!

Mo

Hoi hoi,

Ik duim hier voor je Mo, dat er mogen een paar eicellen bevrucht zijn!!
Ben je het weekend een beetje door kunnen komen, lijkt me super spannend.
(Bedankt voor je tip om de website 2 keer te openen).

Nikki, je hebt al een paar dagen van je wachtweken afgesnoept!! Sterkte met de rest van de tijd.

Wij hebben vandaag een nieuw jong konijntje gekocht. Kunnen we al onze liefde even aan dit beestje geven.

Groetjes Bello

Terug
Bovenaan