Nipt en verloskundige

Bij de verloskundige informatie gehad over de testen. Bij de vorige twee heb ik de combinatietest gehad (2008,2012) dus ik wil het nu gewoon laten doen. Zou er iets afwijken dan is dat zo en weten we waar we eventueel aan toe zijn.

Nou was het eeeeeen groot drama, dit gesprek bij de verloskundige. Waardoor ik niet eens meer zin heb om nog naar hun toe te gaan. Als ik mijn redenen heb om het te laten doen moet je simpelweg niet een half uur met mij in discussie want hormonen en sterrenbeeld kreeft.

Hoe heeft jullie verloskundige dit aangepakt? Discussies/argumenten over waarom ik het niet zou moeten doen zijn overbodig.

Is het vreemd als ik nu wil wisselen van praktijk omdat de klik voor mij helemaal verdwenen is?

Als de klik verdwenen is en je met pijn in je maag naar de verloskundige gaat, waarom zou je niet wisselen? Probeer het niet persoonlijk te maken maar op ‘professioneel’ vlak te houden. 
En qua nipt test, mijn vriend en ik wilde het doen. Hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat alle echo’s (krijg er meer ivm mijn gezondheid) er toppie uitzagen. Dus toen hebben we het toch niet gedaan. 

Excuses ben bijna 7 weken zwanger en wil graag ergens mee kletsen ? Betreft je vraag: ik ben daar heel resoluut in: het moet goed voelen anders ga ik naar een ander. Of is het wellicht een optie om een andere medewerker te vragen bij je VK praktijk

Wij hebben het ook gedaan.
Onze verloskundige deed totaal niet moeilijk. Zij gaf aan dat mijn partner en ik er samen achter moeten staan, geen discussie niks.
als jij je niet goed voelt zou ik echt weg gaan bij hen, mij zou dat bijvoorbeeld elke x stress geven als ik naar een vk zou moeten die mij niet serieus neemt.
Veel sterkte met je besluit en laat je niet gek maken. Het is jouw kindje, niet die van je vk 

Heb ergens het idee dat ik door mijn hormonen gewoon een pesthumeur heb en niet meer helemaal goed kan relativeren. Stel ik switch van verloskundige en heb dan weer hetzelfde gevoel. 
Leuk he, hormonen ? ben blij voor vriend dat hij internationaal chauffeur is en niet de hele dag om mij heen hoeft te zijn. 

Begrijp ik het goed dat ze met je in discussie ging over het wel of niet doen? Dat is toch echt helemaal aan jou! Ze mogen je wel wijzen op het feit dat het handig is om na te denken wat te doen bij een eventueel foute uitslag en je te adviseren dat mee te nemen in je beslissing, maar dat is het dan ook wel. Snap oprecht niet waar ze met je over in discussie meende te moeten gaan en zou ook denk ik niet blijven. Maar mogelijk heb ik iets gemist? 

Mijn partner en ik hadden volgens haar allebei verkeerde redenen om het te willen doen en die kwamen daarbij ook niet overeen. Volgens haar deden alleen mensen die het, wanneer de uitslag afwijkend was, het vervolgens weg zouden laten halen. Als we besloten dat een kind met down niet erg zou zijn, moesten we het gewoon niet doen. 

Terug
Bovenaan