Nipt en verloskundige

Gaat het nu om combinatie test of nipt? Uit de nipt komen 3 “afwijkingen”, 2 daarvan zijn vaak niet met leven verenigbaar. Dat zou betekenen dat je je kindje tussen de 20-40 weken of net na de bevalling Verliest.
voor ons zijn die 2 afwijkingen de reden om een eventuele nipt te laten doen. Down is welkom (ik werk met kids met down, en vandaar uit deze keuze), maar als het een van die andere twee is, zou ik het zo snel mogelijk willen laten afbreken om onszelf en iedereen het “leed” van het verliezen van een meer volgroeid kindje te besparen.. 
onze vk gaf trouwens gewoon een folder en zei: als je dat wilt mag je het aangeven. Verder is er geen woord over gerept.

Ik heb bij de eerste combinatietest gedaan bij de tweede de nipt. Ik had voor de tweede ook de combinatietest gedaan als de nipt veel duurder was geweest. Nu scheelde het een tientje. 
Je moet doen waar jezelf goed bij voelt. Ik zou de praktijk of bellen of een mail sturen, waar in je jouw gevoel uitlegt. Gaan ze nog moeilijk doen, dan zou ik een andere praktijk zoeken. Als ze op dit punt moeilijk doen, kan dat ook op andere punten. Zorgt alleen maar voor stress.

Ik vind het standpunt van je VK echt onjuist en vind het echt niet oké dat ze hier een discussie van hebben gemaakt. Ze hebben het echt bij jou/jullie te laten

Vanmorgen met de vk gebeld omdat ik buikpijn blijf houden en gevoeligheid van borsten is afgenomen. “Hoort erbij”. Zo stel je mij niet gerust, al helemaal niet aangezien we 16 januari een miskraam hebben gehad. 

Andere verloskundige gebeld voor een kennismaking te plannen en die vroeg hoe ik me op dit moment voelde, hele verhaal kwam eruit en mag vanmiddag meteen langskomen omdat ze hoopt dat ze me dan in ieder geval gerust kan stellen. Qua benadering al veel beter gevoel, vriendelijker en meer begripvol. Voor vrouwen die eerder een miskraam hebben gehad maken ze sowieso vaker een afspraak voor een echo tussendoor omdat ze begrijpen dat het heel moeilijk kan zijn om je geen zorgen te maken. 

Als je gevoel niet goed is gewoon lekker overstappen. Een verloskundige is behoorlijk persoonlijk met je bezig En daar moet je je gewoon goed bij voelen. 

Wii besloten geen testen uit te laten voeren en daar is verder ook geen woord over gerept, onze keuze klaar. 
Omdat ik een paar kleine bloedingen gehad heb stond mijn VK er afgelopen week op dat er een echo gemaakt zou worden, maakte haar niet uit hoe druk het was en dergelijke, die echo zou er komen, en dat terwijl ik een week ervoor nog een echo gehad had en er geen enkele reden tot onbezorgsheid was, en de bloedingen eigenlijk wel verklaarbaar waren..
Ze zei: ik snap best dat je bezorgd zult zijn dus we gaan gewoon even zorgen dat je je kleintje even kan zien, is je bezorgdheid in ieder geval weg! Ik vond dat zo lief en fijn!

Besloten om te switchen! Had flinke buikpijn die me niet gerust stelde.. vk zei dat het erbij hoorde en ik moest bellen zou ik een bloeding krijgen. Uh, oké? Vervolgens belde toevallig de andere praktijk op waar ik me online had aangemeld voor kennismaking. Heel begripvol en mocht twee uur laten voor een echo komen!
Mijn darmen zijn blijkbaar flink geïrriteerd en duwen pijnlijk tegen de baarmoeder, dit in combinatie met bandenpijn en een naar achter gekantelde baarmoeder cq rugpijn! Ben in ieder geval helemaal gerust gesteld en mag maandag komen voor intake en wederom echo, die ze iedere afspraak 2/3 weken maken. 

Terug
Bovenaan