Nipt met of zonder nevenbevindingen?

<p>Wij staan voor de keuze van de NIPT. Dat we de NIPT gaan doen staat vast, maar over de nevenbevindingen twijfelen we. Ik heb een onderzoek gelezen (weet niet meer waar), dat de betrouwbaarheid van dat onderzoek niet groot is. Welke keuze hebben jullie gemaakt? En waarom? </p>

hoi!
Wij hadden gekozen voor de nipt MET nevenbevindingen.
hiervoor gekozen omdat je met nevenbevindingen toch een aantal (ernstige) chromosoom afwijkingen kan vinden die bij de NIPT niet wordt meegenomen.
Het kan namelijk zo zijn dat één afwijking van een chromosoom geen syndroom is, maar een combinatie van een aantal afwijkingen wel. 
Wij hebben deze keuze gemaakt omdat wij 1 gezonde dochter hebben. 
Ik wilde het gevoel hebben er zelf in ieder geval alles aan hebben gedaan om gezond een 2e te krijgen. Natuurlijk kan er tijdens de bevalling of daarna nog iets gebeuren maar dat heb je niet in de hand.
gefeliciteerd en succes met je keuze 

Wij hebben ook de NIPT test gedaan alleen zonder nevenbevindingen! Waarom? Wij vonden de eerste 3 belangrijker dan de nevenbevindingen zelf. Pateau, syndroom van down en Edwards zijn er 2 van niet levens vatbaar en syndroom van down wilden we gewoon weten. 
Gelukkig alles goed bij ons en kunnen we haar over ongeveer 10 weken in ons armen sluiten. 
Succes met je besluit en doe vooral wat goed voelt. En praat met je partner wat hij wilt

Ik deed met, als er iets zou opduiken, zouden we dat verder kunnen onderzoeken. Maar ja de kans is er dat er iets wordt gezien maar dat de gevolgen van de afwijking onduidelijk zijn.. gewoon even inlezen en nachtje over slapen, volg je gevoel.

Wij hebben gekozen voor de nipt zonder nevenbevindingen. Deze keuze samen gemaakt omdat er zoveel uit de testresultaten kan komen, ook zaken die onbekend zijn of minder relevant zijn. De verloskundige legde ons uit dat het bijv. zo kan zijn dat er bij de nevenbevindingen een afwijking uit kan komen op chromosoom 6 (bijvoorbeeld) maar dat onbekend is wat dan het effect daarvan op het kindje is. Dat moet dan verder onderzocht worden en dat kan zorgen voor veel spanning. Deze spanning wilde wij niet. 
Succes met je keuze! 

Wij nipt met nevenbevindingen laten doen  met name om evt andere afwijkingen op te sporen en zonodig te behandelen.

Heb er hier op t forum ook een verhaal over gelezen iemand met afwijkende nipt met nevenbevindingen ect. 
Succes met het maken van de keuze.

Wij hebben ook gekozen voor de nevenbevindingen, we dachten als er iets uit  komt dan zoeken we dat dan uit.
Gelukkig was alles goed :)

NIPT mét nevenbevindingen, niets uitgekomen. Me wel voorgenomen bij evt. bevindingen dat we rustig een GUO echo zouden afwachten. Succes!

Terug
Bovenaan