NIPT of combinatietest?

Ik zou dan altijd voor NIPT gaan, hebben wij ook gedaan geeft je iets meer zekerheid en de combinatie test is alleen maar een kansberekening als er dan een wat minder goede uitkomst uit komt weet je eigenlijk nog niks.. 

Wat maakte dat jullie de keuze maakte tot zo'n test? Ergens wil ik het wel.. Maar ik weet niet wat ik met de keuze moet als de uitslag niet goed blijkt te zijn. Vooral als het down is. Elk kindje heeft toch recht op een leven, maar ik denk niet dat ik die zorg aan kan.

Wij hadden ook voor de NIPT gekozen, 
bij ons zat hier ook geen extra echo aan vast, maar ik had met 8+1 en 11+2 al echo's gehad.

wij wilden wel bewust weten of ons kindje gezond zou zijn,
dit omdat we niet bezig waren met zwanger worden,

denk aan, ik slikte nog de pil, slikte dus geen foliumzuur, ben nog geopereerd aan mn buik toen k achteraf gezien 3 weken zwanger was, dus de nodige rotzooi aan pijnstilling in mn lijf gehad, ik heb gewoon gerookt en 2 festivals bezocht (lees overmatig drank gebruik)..

we wilden weten of ons kindje hier "hinder" van had ondervonden, dus ook gekozen voor alle mogelijke neven bevindingen.

dit zodat we op onderzoek uit konden wanneer bleek dat er iets "mis" zou zijn met de kleine. Denk aan eventuele zorg of huis aanpassingen en dergelijke .

Ze hebben overigens niks afwijkens gevonden tijdens de onderzoeken! 

Maar dit was voor ons de belangrijkste reden om voor de NIPT te kiezen.

Wij wilden toch wel weten of het gezond zou zijn, tuurlijk weet je het nooit helemaal 100% zeker maar of het down zou hebben was voor ons wel belangrijk, tuurlijk heeft elk kind recht op leven maar als het fout was geweest dan hadden wij de zwangerschap afgebroken omdat wij de zorg voor zo een kindje ook niet zouden kunnen. Ik weet het dan liever met een week of 12 ipv dat ik daar pas achter kom bij de 20 weken echo. 

Wij hebben combinatietest én nipt laten doen. Nipt geeft meer zekerheid maar combinatietest (en dan de nekplooimeting) zegt ook iets over mogelijke hartproblemen of andere aandoeningen. Onze nipt was goed maar combi niet zo. We waten dus enigszins voorbereid op slecht nieuws bij de 20 weken echo. Helaas bleek het inderdaad toen niet goed te zijn. Bij beiden zwangerschappen daarna: combi én nipt.

Terug
Bovenaan