Nipt uitslag

<p>Goedemiddag. </p><p>Afgelopen vrijdag heb ik bloed geprikt voor de Nipt. Ik kreeg te horen dat ik binnen 10 werkdagen een reactie krijg. Nu ben ik erg benieuwd of dit echt 10 werkdagen duurt, of dat uitslagen ook eerder werden gegeven. Iemand hier ervaring mee? </p><p>Ook ben ik als de doods dat de uitslag misschien negatief is omdat ik bang ben dat de uitslag negatiever is dan de werkelijkheid is. Twijfel nu of ik er wijs aan heb gedaan om die Nipt te gaan doen. ? meer mensen deze twijfels achteraf? </p>

Hoi Wendess,
wij hebben ook gekozen voor de nipt en kreeg uitslag al na 4 werkdagen. Gelukkig positief maar ook ik heb me veel zorgen gemaakt. Nu maak ik me weer veel zorgen voor de 20 weken echo. Dat zorgen maken zal er bij mij gehele zwangerschap inzitten ben ik bang. Heb het liefst overal controle op maar dat heb je nu vrijwel niet. Hoop voor je op een goede uitslag en zo snel mogelijk ?

De twijfels achteraf had ik niet, alleen wel een gevoel van "stel nou dat het toch mis is". Bij mij was het meer de angst daarvoor dan dat het echt twijfel was of we de NIPT wel hadden moeten doen of niet. Ik merkte in die wachtdagen heel erg dat ik er eigenlijk vanuit ging dat alles wel goed zou zijn. De vraag die bij mij toen dus overheerste, als ik erover nadacht, was "wat nou als dat niet zo is .. ". 
Ik weet niet of dit misschien is wat je bedoelt?

Ik liet op dinsdag bloedprikken en op zaterdag kreeg ik een positieve uitslag! Daarna kwamen inderdaad de zorgen voor de 20 weken echo. Ook dat was helemaal goed. Het hele zwanger worden en zwanger zijn is best stressvol. Maar ook erg om van te genieten 

Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde voor ik de uitslag had, maar wel nog dat dit was vóór de 10 werkdagen om waren. Volgensmij ongeveer een week na het prikken.

Ik zou mij proberen niet al te veel zorgen maken om de uitslag. Positief of negatief, het is wat het is. Mocht de uitslag nou negatief zijn, krijg je daarna als je wilt volgensmij altijd nog wel meerdere onderzoeken om uit te sluiten wat en hoe erg de afwijking is. En "negatiever als de werkelijkheid" zit er dan niet bij. 

Ik vond het zelf ook heel spannend en eng, die periode. Maar probeer toch gewoon te genieten! 

31dec. Bloedgeprikt wat verstuurd is naar VUMC geloof ik (2jan. Onderzocht i.v.m. Feestdag er tussen) de uitslag was ‘s avonds 4Januari al binnen, en kregen we op zaterdag 5jan. Te horen. Bizar snel dus... en had geen eens tijd om te stressen want ging uit van 10 werkdagen :p 
tussen 25dec. & 29dec. werd er niet geprikt, was schijnbaar 1 van de eersten die werd onderzocht en vandaar zo snel denk ik? Uitslaf (zonder nevenbevindingen) was goed, en was zo blij! 
Nu last van stress voor 20 weken echo deze week... enorm spannend! 
Succes met wachten! Is echt per persoon verschillend hoe snel de uitslag was, dus eigenlijks heb je niet zoveel aan onze antwoorden hihi.

Terug
Bovenaan