Nipt uitslag

Stefli: ik zou er eens achter aan bellen (met verloskundige), vind dat wel erg lang duren. De Verloskundige belde me persoonlijk, bij een afspraak erna kreeg ik de uitslag op een A4tje mee. 
Had je nevenbevindingen er ook bij? Misschien dat het dan langer duurt.

Hai hai ik kreeg de uitslag via de post vanuit het EMC. Dit was binnen 6 werkdagen. Zodra positief dan via de post en zodra negatief dan zou ik gebeld worden door mijn VK. Gelukkig was alles goed en we gaan ervan uit dat dat bij jou ook zo is meid! Ik weet ook nog hoe vreselijk spannend ik het vond. 24/7 dacht ik eraan en maalde het door mijn hoofd. Steeds bang dat de VK zou bellen. Maar okay, dat is nu 2 maanden geleden en nu volgende week de 20 weken echo. Hier ben ik iets minder nerveus voor, ookal gaan de zenuwen met vlagen. Ik ken die vraag in je hoofd.... maar wat als? wat als? wat als? 
Heel veel sterkte met het wachten en probeer leuke dingen te doen want bv thuis zitten en nadenken is echt geen goede combi. Dat deed ik namelijk en alles kwam in mijn hoofd voorbij. Allerlei doemscenario's. Kop op meid! Laat die positieve test maar gauw naar jou toe komen! 

Ik werd na acht werkdagen gebeld, op vrijdag om 12.55 uur terwijl de verloskundige maar tot 13.00 uur bereikbaar is. Ik hoorde het niet direct en toen ik een kwartier later terugbelde kreeg ik niemand te pakken en moest ik tot maandag wachten....  Ik dacht toen maar dat het als het fout was geweest ze me niet zo kort voor het weekend zouden bellen met het risico dat ze me niet te pakken kregen. De assistente zei die maandag ook... “Ik dacht ik probeer nog gauw even goed nieuws te brengen voor het weekend, maar toe je niet opnam had ik er meteen spijt van” hahaha. Gelukkig was alles goed idd!

Iedereen super bedankt vooralsnog voor jullie reactie. Ik hoop dat de uitslag snel komt. Gelukkig heb ik best een druk leven en dus weinig tijd om te piekeren. Maar als ik dan zo een momentje voor mijzelf heb gaan de radartjes toch wel te keer. Het blijft gek dat er iets in je buik zit wat je niet ziet of voelt en waarvan je dus niks tastbaars heb (ben nu 12 weken) dan ook nog die uitslag van die test. Dat maakt het er allemaal niet echt beter op ??

Terug
Bovenaan