NIPT: verdenking edwardssyndroom (trisomie 18)

Ik heb een positief verhaal, mijn collega had hetzelfde als jij, ook uitslag Edwards op de NIPT. Ze hebben toen moeten wachten tot er een vruchtwaterpunctie gedaan kon worden en ze hadden een extra echo. Volgens mij was die echo eerst, en daarop leek alles goed. Toen de punctie en die was ook goed. Het leek erop dat het syndroom kort na bevruchting was afgescheiden door de foetus en nog wel in de placenta zat (dus meetbaar was) maar niet tot ontwikkeling in het kindje. Zij heeft erg stressvolle weken gehad (haar man ook natuurlijk) en eigenlijk was het goed dat iedereen het al wist want we konden haar echt een beetje steunen. Ik weet dat zij ook percentages noemde die helemaal niet hoopgevend waren (ook die 90% geloof ik) en toch heeft ze nu een super gezond zoontje van alweer 5 maanden oud. Ik duim dat jullie hetzelfde mag gebeuren! ???
 
Oh gebruikerSN wat fijn om zo'n positief verhaal te horen dat is inderdaad waar we de hoop aanvast proberen te houden. Wij zouden vorige week een vlokkentest doen, zodat we niet zolang zouden hoeven wachten. Alleen kon de vlokkentest niet worden uitgevoerd en zijn we weer naar huis gestuurd en wachten we nu nog tot we voor de vruchtwaterpunctie kunnen. Die staat nu volgende week gepland. Inderdaad echt ellendige weken. Blij dat vrienden en familie al op de hoogte waren van de zwangerschap want hebben inderdaad een fantastische opvang van mensen die ons steunen en proberen voor afleiding te zorgen. Dat zorgde er ook voor dat de tijd snel voorbij ging en de stress ook wat meer beperkt bleef.
Bij ons zijn de echo's ook helemaal goed steeds dus hopen dat dit een goed teken is dat we straks toch gewoon goed nieuws krijgen. We houden hoop, maar jeetje wat is het spannend.
 
Ja mega spannend lijkt me!! Het gaat letterlijk over leven of dood, niet te doen voor jullie... Gelukkig is de punctie in zicht. Ik wens je alle geluk met de punctie en met de uitslag, er is hoop!! ???
 
Wat een heftig verhaal. Wat vreselijk om dit te moeten horen na de NIPT! Hopelijk valt het mee. Heb je inmiddels al een punctie gehad?
 
Helaas vallen we dit keer in de hogere cijfers en is het edwardssyndroom vastgesteld na de vruchtwaterpunctie. Onze wereld stort in, we moeten afscheid gaan nemen van iets wat toch niet zo mocht zijn.
 
Wat afschuwelijk. Heb hier geen woorden voor. 
Elke dag bekeek ik je topic, in de hoop op positief nieuws. Maar wat hartverscheurend om dit te lezen. 
Ik wens jullie ontzettend veel sterkte toe en kracht om dit proces in te gaan. 
Veel liefs en een virtuele knuffel!
 
 
Terug
Bovenaan