NIPT

Wij hadden ook een NIPT gedaan....afwijkende nevenbevinding op Chromosoon 2, trisomie.  Bij 20 weken echo vastgesteld dat het kindje veel en veel te klein was, maar verder geen zichtbare afwijkingen (misschien iets met plat gezicht maar was niet zeker)...geen vruchtwater punctie want dat wilde mijn vriendin niet wegens negatieve ervaringen in haar omgeving.
Vervolgens elke week echo voor bloedoorstroming gehad, uitgebreide 4d echo bij 28 weken (geen rare dingen), uitgebreide echo bij 30 weken (geen rare dingen)....behalve veel en veel te klein behalve het hoofdje zat eigenlijk alles onder de 1% percentile
Uiteindelijk ingeleid bij 38w4d - Bevalling binnen 15 minuten. Kindje had een gewicht van 1300 gram en de placenta was maar 250 gram(dit was 4 november)...na een week of 3 op de IC naar huis met 1850 gram.
Het is nu 22-12 en hij was gisteren 2810 gram. Uiteindelijk ook de bevestiging gehad dat de afwijking alleen in de placenta zat en het kindje verder helemaal gezond is, groeit als een gek en verwachting is dat hij alles binnen een paar maanden ingehaald heeft.
Ik kan wel zeggen dat de laatste 20 weken van de zwangerschap de meest stressvolle periode van mijn leven zijn geweest maar uiteindelijk blij dat het zo afgelopen is...  
 
Terug
Bovenaan