Noa heeeft een koortsstuip gehad

Hoi Chantal,

Dat is idd erg schrikken, ik heb het een keer bij mijn buurjongen meegemaakt.
Ook de ziekenwagen gebeld en wij kregen toen als tip, Kleed je kindje helemaal uit en leg het op zijn/haar buik en wacht dan tot de ziekenwagen er is.
En zet je een kindje met koorts nooit onder de douche maar, was het gewoon met een washandje.

Gr Lique

hoi chantal,

zoals alle voor mij al zeiden. wat zul je geschrokken zijn als rosco iets heeft kijk ik vaak op het internet en kom dan ook vaak een omschrijving van koorts stuip tegen maar ik zal
dat altijd snel over brrr lijkt me echt eng. Goed dat jullie zo adequat hebben gereageerd
gaat allles nu weer goed met noa?
wens jullie et beste

groet czaar

Hallo chantal

Jee dat is schrikken zeg. Hoe is het nou met noa en met jullie zijn jullie al een beetje van de schrik bekomen.
Heel veel sterkte en beterschap

groetjes lisette

Wij hebben het op de creche ook vaak meegemaakt. Je hebt goed gehandeld zeker als je niet weet wat het is schrik je helemaal kapot. Het is idd vaak onschuldig maar goed en slen handelen is wel belangrijk. En als mama loop je vaak als kip zonder kop rond als je niet weet wat het is. Ik zal denk ik alsnog schrikken als Zifjon dit zou krijgen.

sterkte en gr van Mariska

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Het gaat gelukkig weer wat beter met Noa, ze is nog een beetje ziek maar heeft geen koorts meer.
Gelukkig begint ze nu ook langzaam weer de oude Noa te worden de afgelopen dagen na de koortstuip was ze zichzelf niet.
We weten nu wel wat we moeten doen voor ( hopelijk niet ) de volgende keer, en we hebben nu een midicijn gekregen ( stesolid ) moet je bij de hand hebben liggen voor het geval dat dus.
Ik hoop dat dit de eerste maar gelijk ook de laatste koortstuip was!
En ik hoop dat jullie kindjes het nooit krijgen!

Groetjes Chantal mama van Noa bijna 1

Hoi Chantal,

Ja, geschrokken zul je zeker zijn. Ik weet er alles van. Ik heb een zoon van net twee, en hij heeft ondertussen al 5 koortsstuipen gehad. De eerste rond de 10 mnd, en achteraf heel anders dan de andere stuipen. Bij ons dus ook nog de kans dat het zich gaat uiten in epilepsi. Dat kunnen ze echter pas over een paar jaar echt vaststellen.

Ik neem aan dat je op internet al het een en ander opgezocht hebt, maar in principe is een koortsstuip inderdaad altijd ongevaarlijk. Stesolid heb je al, begreep ik. Kindjes tussen 6 mnd en 2 jr kunnen vaker een koortsstuip krijgen. Meestal is het na 2 jr over. (of het bij ons over is weten we nog niet, want net voor z'n 2e verjaardag kreeg hij de tot nu toe laatste).
Een koortsstuip is een reactie van het lichaam op snel opkomende koorts. Je lichaam heeft dan alle energie nodig om de koorst te lijf te gaan, en kapt al het andere, niet noodzakelijke af. Pas als de koorst weer is gedaald, of je lichaam eraan is gewend, gaan alle andere functies het weer langzaam doen.

Ik hoop voor je dat je het nooit meer hoeft mee te maken, maar houd er rekening mee dat het nog wel een keer kan gebeuren.

Groet, Liesje

Ons dochtertje van 2,5 heeft het ook gehad met 10 maanden
En wij zijn ons ook doodgeschrokken.
Ze werd helemaal blauw en het leek of ze geen adem meer haalde
Ze was helemaal weg
Ik dacht ter plekke dat ik haar kwijt was.
We hebben ook de ambulance gebeld helemaal in paniek
En gelukkig de jongen die daar achter de desk zat heeft me toen weer rustig gekregen en me opgedragen haar kleren uit te trekken en haar te koelen.
Toen kwam ze gelukkig weer bij.
Maar heb er echt een trauma aan overgehouden.
Gelukkig heeft ze het nooit meer gehad.
Maar ze hoeft maar een keer koorts te krijgen en de angst komt gelijk terug

Ik ben blij dat het alweer beter gaat, wij hebben 2 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Ze had een urine infectie waar ze heel erg op reageerde met koorts.

Echt verschrikkeljjk om dit mee te maken.

Heel veel beterschap

Liefs Ilse mv Danique en Fay

Terug
Bovenaan