NOD 27 oktober

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Mijn eerste NOD is 27 oktober, denk ik.
Tel je vanaf de eerste dag van je vorige menstruatie? Dan zou vvrijdag  27 oktober mijn NOD worden (net voor het weekend, heel fijn ) ervan uitgaan dat ik een gewone cyclus heb (28 dagen).

Maar ik slik al vaaf mijn 15e de pil, al 7 jaar, dus ben heel erg benieuwd.

Ik ga er maar niet van uit dat het meteen de eerste keer raak is, maar ik was gisteravond op de site van vsm (nieuwe reclame over foliumzuur) en daar kon je uitrekenen wat je vruchtbaarste dag zou zijn, en dat zou 14 oktober geweest zijn...nou toen was het hier ook behoorlijk raak...haha

Heb ook gehoord dat het beter is eerst een paar normale bloedingen te hebben, dat geeft minder kans op miskramen enzo? Voor degene die al bij ronde 4 of 5   zijn zou dat bericht niet verkeerd zijn.

las op de site van vsm dat de meeste vrouwen tussen 6 en 12 maanden pas zwanger zijn.... beetje negatief als je een kinderwens hebt of niet?

xxx

Heej Heej!!!

Mijn naam is Kim en ik heb ook de 27ste mijn NOD!
Ik heb ook een cyclus van 28 dagen en ben altijd heel regelmatig, dus super spannend allemaal, ik ben namalijk ook in mijn eerste ronde!

Dat van die 6 tot 12 maanden is natuurlijk maar een gemiddelde! mijn tante heeft 2 kinderen en daar was het na de eerste keer bij allebei gelijk raak. Dus het kan wel!!!

Veel succes deze maand! Ik zal voor je duimen!!!

Liefs Kim

zullen we samen naar de dag toeleven?

hoe oud ben jij? En wat wil je nog meer vertellen?

xxx

Ja is goed, lijkt me heel leuk!

Ik ben 21 en mijn vriend is bijna 22. Wij zijn allebei Nederlanders maar wonen op het moment in Antwerpen. Ik ben eind augustus met mijn pil gestopt en heb altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Dit is de eerste keer dat we echt serieus proberen om zwanger te raken en het is allemaal enorm spannend, vind je ook niet! Elke dag die voorbij gaat is het weer een beetje spannender!

En jij?

Liefs Kim

Hoi!
Je rekent inderdaad vanaf de eerste dag van je menstruatie. Dat is dag 1 van de nieuwe cyclus.
Ik dacht trouwens ook dat ik wel gelijk zwanger zou raken, maar ik zit nu toch al in ronde 5. Ik ben in april gestopt met de pil.
Mijn cyclus was voor het pilgebruik heel regelmatig 28 dagen maar nu zit ik gemiddeld op 32 en het verschilt elke maand wel... pin je er dus niet teveel op vast. Dat voorkomt een hoop teleurstelling. Ik dacht telkens "yes, overtijd" maar dan werd ik alsnog ongesteld en het heeft me veel (dure) testen gekost!

Veel succes en ik hoop dat je heel snel zwanger zult raken!!

quote: Littlekitty reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-10-2006 12:29:49'));

Ja is goed, lijkt me heel leuk!

Ik ben 21 en mijn vriend is bijna 22. Wij zijn allebei Nederlanders maar wonen op het moment in Antwerpen. Ik ben eind augustus met mijn pil gestopt en heb altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Dit is de eerste keer dat we echt serieus proberen om zwanger te raken en het is allemaal enorm spannend, vind je ook niet! Elke dag die voorbij gaat is het weer een beetje spannender!

En jij?

Liefs Kim

Heej Kim,
Ik ben 22 en mijn vriend is 31, wij zijn ook nederlanders..haha Woon in brabant.

Ik ben 25 september gestopt met de pil, en ik had een regelmatige cyclus voordat ik begon met de pil (7 jaar geleden).

Wij wilde eigenlijk al eerder, maar vonden een ander huis op dat moment belangrijker. Die periode is nu voorbij. Mijn vriend zei al eerder:stop dan met de pil enzo..maar toen had ik nog zoiets van, tijd genoeg ik ben jong.

Maar in mijn omgeving worden steeds meer kindjes geboren, en vind het zo leuk allemaal, heb zoiets van: oke we wachten niet meer, we zijn er allebei klaar voor, waarom niet?

Elke dag is spannend, ik leef naar de 27e oktober toe, al denk ik niet dat het de eerste keer raak zou zijn, zou op zich ook niet erg zijn, we zijn net verhuisd en hebben nog wel wat echte klussen liggen, maar we zijn in ieder geval gestopt met de pil. Het duurt tenslotte 9 maanden voordat de kleine er echt is.

Verwachten ze het bij jou in je omgeving dat jullie aan kinderen willen beginnen?

xxx

Heej WY!

Nee niemand weet het  eigenlijk bij mij in de omgeving, alleen mijn tante! Ik moest het echt tegen iemand vertellen!!!

Onze ouders hebben allemaal echt zoiets van dat we nog te jong zijn en maar moeten wachten. Ik moet ook volgende maand afstuderen, maar ik vind als wij er klaar voor zijn, datdat het belangrijkste is! Hun hoeven dat kindje ten slotte niet op te voeden, dat moeten wij doen, en met veel plezier hoor!!!!

Als ik eenmaal zwanger ben, dan zijn we wel van plan het direct te vertellen.  Daar hebben ze ten slotte ook wel weer recht op.

We wonen nu ook al anderhalf jaar samen en we vinden dat het tijd is voor gezinsuitbreiding!
Laat de Rode Duivels deze maand dus maar lekker wegblijven!!!

xxx

Heej Kim,

Ja wij zijn ook toe aan gezinsuitbreiding, vooral als ik mijn vriend met kleine kinderen aan de gang zie, dan denk ik echt helemaal: ja hij wil het, ik wil het, wat houdt ons tegen!

Bij ons in de omgeving zijn ze ook niet dom! We hebben toevallig op de stopdag van mijn pil een nieuwe auto gekocht, ja een gezinsauto, maar alleen tegen anderen gezegd dat de inruilwaarde goed was en we wilden een grotere kattenbak...hahahaha

Er zijn wel mensen die het verwachten, maar ik denk niet dat andere mensen echt weten dat wij gestopt zijn met de pil.
ik rook tenslotte nog en afgelopen zaterdag nog straalbezopen. Misschien dom, maar ga er ook nog niet van uit dat ik zwanger ben, is dat wel zo, dan is stoppen met roken een eitje, want heb mijn boek "stoppen met roken, speciaal voor vrouwen" bijna uit...

Mijn beste vriendinnen weten wel dat ik bezig ben met stoppen met roken, maar volgens mij zoeken ze daar verder niets achter.

Ik wil het gewoon allemaal meemaken, het spannendst is het vertellen aan je ouders en broers en zussen, ik wil het op een speciale manier vertellen, maar ja dan moet het eerst zover zijn.........tja en dat kan nog lang duren...
pff

xxx

Terug
Bovenaan