NOD 6 jan – Alcohol tijdens kerst & oud en nieuw

Ik zou zelf ook niet drinken, redenen genoeg om het sowieso al niet te doen, ook als je geen kinderwens hebt lijkt me. Ik zou zeggen, kies een leuke reden uit die bij jou past, en sla gewoon een keertje over. Ook die periode waarin je eicel aangemaakt wordt, of de zaadcellen aangemaakt worden, hebben invloed op de gezondheid van je kindje. Ik heb ruim een jaar geen alcohol gedronken (duurde 10 maanden voor het raak was bij de eerste) en ook mijn partner heeft in die tijd amper wat gedronken en vanaf de eisprong telkens gegeten alsof ik zwanger was.
Maargoed, jouw lijf, jouw keuze natuurlijk. ;)

Er is nog geen bloedverbinding tussen jou en de kleine. Dus kwaad kan het op die manier niet.
Onze eerste uk is tijdens een heel gezellig avondje met best wat alcohol verwekt. Dus het is ook niet zo dat je kansen weg zijn als je wat drinkt. Ben je echt actief aan het proberen dan is het matigen van alcoholgebruik wel positief. Maar zo een avondje zou ik zelf niet van wakker liggen. 

Dank jullie wel voor de antwoorden! We zitten in de medische molen vanwege PCOS, dus we willen geen kans laten schieten ;). We letten dus al heel bewust op alles. Ik denk inderdaad dat ik met kerst en oud&nieuw 1-2 wijntjes meedoe. Hopelijk gaan we 2021 heel blij in! Succes iedereen en fijne dagen!

Wij hebben 1.5 jaar over de eerste gedaan en ik merkte dat niet drinken mij niet gingen helpen in het proces.
Het was vooral meer een kwelling. Zolang jij je niet laveloos drinkt kan een/ meerdere drankjes voor de gezelligheid echt geen kwaad. En zal ook geen grote gevolgen hebben voor de vruchtbaarheid deze ronde.

Succes! ✨

Terug
Bovenaan