NOD in oktober

Ha meiden,

Ik ken jullie gevoel maar al te goed hoor en ik zit nu in ronde 8!
Weet je, je hebt zoiets van, we gaan een nieuwe stap zetten, we gaan voor een kindje en je stopt met de pil en dan denk je na de 1ste ronde...ach dat zou ook wel heel mooi zijn, hup ronde 2 en dan word je weer ongesteld en dan denk je...het wachten duurt lang, maar we mogen niet klagen, en dan komt ronde 3...niet gelukt, we beginnen nog maar net, het kan nog zat...en dan komt ronde 4, deze ronde worden er veel zwanger, misschien ik ook wel...en dan komt ronde 5...en dan kriebelt het een beetje...zal ik dan nu, want er zijn er al zoveel om mij heen die...enz....en dan komt ronde 6, dan denk je...ronde 6 is mooi, dan lukt het niet meteen, maar het is ook weer niet heel lang...en dan komt ronde 7...zenuw zenuw, er zou toch niks aan de hand zijn...en dan komt ronde 8...en nu hoop ik niks meer en wil eerst een positieve test zien, voordat ik ook maar ergens aan denk en mijn lichaam heeft me vaak voor de gek gehad, dus ik wacht wel weer af!

Toen ik begon dacht ik elke dag...ppff...weer een dag, wat duurt het lang en soms denk ik nu weleens...wow, we zijn al vanaf eind februari bezig! Een vriendin van mij vertelde eind maart dat ze zwanger was en die is over 4 weken uitgerekend!!! En wij hebben nog niks!!!

Dus al die meiden die er langer over doen, jullie zeuren echt niet hoor!!! Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je er nu wel een beetje klaar mee bent! Je denkt elke maand dat je het goed hebt gedaan en goed hebt geklust enz. en toch is het dan niet raak!! Wat doe je dan fout ga je denken...
Maar gisteren had ik het er met mijn vriendje over en ik zei ook wel: Alles, maar dan ook echt alles moet goed gaan, de bevruchting, de innesteling, het delen van de cellen enz enz enz...toen ik net begon dacht ik dat zwanger worden heel 'simpel' was en als ik de pil een keer vergat, was ik echt in shock! Maar nu begrijp ik steeds meer wat voor een wonder het is om zwanger te mogen raken en hoe gelukkig je mag zijn als het je lukt en als je een gezond kindje in je armen mag houden!

Dus meiden die het snel lukt! Count your blessings! (ben niet heel gelovig, maar dit vind ik een mooie zin!)

Nu aan het eind van mijn hele relaas heb ik nog een vraag: Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus en ik heb altijd op dag 13 's avonds mijn eisprong, voel hem altijd heel goed...maar nu heb ik sinds vanmiddag heel erg veel rekbaar vruchtbaar slijm (zit op dag 12) Heb ik NU dan mijn eisprong of is dit een voorbode dat mijn eisprong eraan komt...had het altijd wel iets, maar nu echt vrij veel!
Wie weet dat???

Alvast bedankt voor jullie reacties en dames, onze tijd komt ook nog!!

Liefs Joepie

@ Joepie

Zoals ik het geleerd heb ben je NU in je meest vruchtbare periode.De "draden"geven je een seintje moet je maar denken.Als ze lang en rekbaar zijn is je eisprong op til,dus heb je nu veel kans.met de OI die wij doen wordt er aangeraden... 2 dagen voor,op de dag zelf en de dag erna klussen en als het mogelijk is 2 dagen daarna.Veel meer klussen heeft weinig zin omdat het aantal "goede"spermacellen afneemt als je teveel klust.Maar wat is nu teveel???
erm... Wat de gyno mij vertelde,is elke dag  klussen niet nodig en gewoon teveel.Aan de andere kant.. als je er maar plezier in houdt toch?Maar dat is wat de gyno ons verteld heeft.Wat je ermee doet is aan jou natuurlijk.

@ lijstmaker :     Ik zit helemaal verkeerd te rekenen
NOD zou bij mij rond de 15de moeten zijn!!!de eerste is als alles goed gaat dan zou ik dan een ovu moeten hebben... pffffft..** hoofd uit lucht trekkend en weer op lijf zetten**

Ga jullie op de hoogte houden!!

Groet maggy

Dag allemaal,

Joepie, zet hem op met klussen he? Deze ronde misschien wel raak!!

De meiden die er al wat langer over doen: gevoel van mislukking is erg herkenbaar.
Ik heb uit mezelf gewoon nauwelijks een eisprong en wordt dus zeer onregelmatig (soms blijft het maanden weg ) ongesteld. Gelukkig nu pillen voor, dus nu werkt het weer goed, maar ik voel me ook echt een loser, dat me dit niet lukt.
Echt alles en iedereen om me heen is zwanger. Kan dit ook moeilijk verdragen, omdat ik altijd heb geleerd, dat je alles voor elkaar kan krijgen, als je er maar hard genoeg voor werkt. Nou, dat is in dit geval niet zo. Totaal geen controle op.

Voor mezelf vind ik het dan nog wel gaan, maar tegenover mijn man voel ik me soms echt schuldig. Gelukkig ziet hij het niet zo.

Ik hoop voor de pas begonnen meiden dat het snel raak is, want zo lang wachten is heeeeeeel vervelend.

Ik heb ondertussen ovulatietesten besteld voor deze ronde. Wil nu echt op tijd zijn.

groetjes
Laura

NAAM                              
LEEFTIJD  
KINDJE      
RONDE    
NOD      

Nijntje
...
3e
1e
1

Jo15
28
1e
1e
1

Bloempje25
25
1e
2e
2

Debozoe
25
1e
2e
3

Moontje
33
2e
3e
3

Liss84
24
1e
...
3

Nikita1234
21
1e
2e
4

Daan
26
1e
4e
4

Joepie
25
1e
8e
4

Boefje6
26
1e
1e
5

Polleke1979
28
1e
2e
5

MamavJesse
26
2e
14e
5

Tina1979
29
2e
1e
6

Wen
29
1e
3e
7

Mama Bianca
...
2e
2e
8

Laura                
31        
1e
2e
8

Babytwee
34
2e
3e
8

Mutti81
27
1e
12e
9

Mama van 2
30
3e
...
9

Bianc25
25
1e
2e
10

Wish81
27
1e
2e
12

Evab
25
1e
4e
13

Mama Lina
24
3e
...
??

Poeh5
33
5e
2e
15

Ilona27
29
2e
3e
15

Tamara27
29
2e
10e
18
10 okt dokter

Babeken
25
1e
11e
22

Bereke
26
1e
1e
27

Naomi1979             29                       1e                     1e

Hoi allemaal ben hier voor de eerste keer.
Zal me even voorstellen. Woon samen met mijn vriend en we hebben eind augustus besloten te stoppen met de pil.
Gisteren mijn eerste 'eigen' menstruatie gehad. Was wel raar alleen 's morgens wat bloedverlies (heeft iemand hier ook ervaring mee, is dit het 'ontpillen'?). Vandaag ook alleen 's morgens maar nu zet het toch wel door.
Dus dan had ik nu een cyclus van 24 dagen, dus volgende ongi zal dan op 12 oktober zijn als het teminste regelmatig gaat lopen.
Ik vind dit echt een spannende tijd en nu ik zo jullie verhalen lees ben ik erg benieuwd hoe het met iedereen gaat en wanneer 'het' voor iedereen 'raak' is.

@joepie: wat heb je dat wachten  herkenbaar omschreven bij elke ronde....... Wij zijn nu met de tweede ronde bezig voor  ons eerste kindje  maar ik hoop ook heel erg dat het deze keer raak is. Maar zoals jij al beschrijft in jouw stukje, als het deze ronde niet zou lukken dan zou ik ook erg teleurgesteld zijn en denken 'op naar ronde 3 dan maar'. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je elke maand 'teleurgesteld' wordt, dat  het dan voelt dat je lichaam je in de steek laat.
Verder kan ik me ook helemaal vinden in het stukje dat je beschrijft over het in de stress zitten na het een keer vergeten van de pil toen ik die nog slikte. Dan ben je zo bang dat je na 1 keer al zwanger zou kunnen zijn.....

Maar goed, ik hoop voor alle meiden van dit topic dat we een mooie herfst tegemoet gaan! Met veel !!

Liefs Bianc25

Bereke, sta daar ook helemaal bij jou achteraan dus voel je maar niet eenzaam!

Tamara, kop op meid! We zijn ook een jaar bezig zonder resultaat... Begrijp dus hoe je je voelt!
Maar wees zeker onze tijd komt wel hoor! Hoe moeilijk het nu ook is!

Joepie, ik zou zeggen : KLUS ZE!

Maggy, blijkbaar weekend nodig hé! Met al die berekeningen die we ook moeten doen, je zou er van in de knoop geraken hé!

Naomi, welkom en succes! Ik kan je jammer genoeg niet helpen met je vraag... Ik heb eigenlijk niet zo echt veel last gehad van dat ontpillen, alleen dat ik een cyclus heb die tussen de 30-38 dagen duurt.
Gelukkig zijn er de ovutesten!

Dames, geniet van het weekend!

Groetjes

Babeken

Babeken, kunnen we elkaar gezelschap houden daar beneden  . Is toch minder eenzaam hé.

Vandaag te horen gekregen dat iemand die na ons met hun relatie begonnen zijn en na ons gehuwd zijn nu voor ons zwanger zijn. Het is geen wedstrijd natuurlijk maar dat doet dan toch even pijn!

Terug
Bovenaan