NOD rond 5 oktober, wie kletst er mee?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ben onlangs gestopt met de pil en mijn NOD is nu dus rond 5 oktober.

Ik heb al een dochtertje van 15 maanden.

Wie kletst er gezellig mee?

Groetjes Marije

Hallo Marije,

Wat is bij jou onlangs?
Mijn partner en ik hebben de knoop doorgehakt en ben 2 weken gestopt met de pil.
Heb wel een (ongesteldheid) gehad nadat ik ben gestopt.
Nu weet ik niet wanneer het een nod kan zijn.

Esther

hallo!
Ik heb een dochtertje van 2 jaar en gaan voor ronde 2! Ik ben nu een maand gestopt met de pil en inmiddels 2 keer ongesteld geweest.. afgelopen nod was op 4 september en had ik een cyclus van 30 dgn achter de rug... nu dus weer in de klus week beland! :-D Volgens mij heb ik een redelijk vroege eisprong en was deze zelfs vandaag... vorige keer was ik uitgegaan van een regelmatige cylus maar de "buikpijn" van het ei bleek achteraf (toen ik is na ging denken) toch eerder te zijn geweest dan wat ze uitrekenen voor je.. dus misschien vandaag wel geluk, want vanmorgen nog geklust en de hele dag buikpijn gehad!
leuke week voor de boeg dus! nou zet m op deze weken hahaha

Jon

Hoi Esther,

Ik heb op 3 september mn laatste pil geslikt. Ben toen 7 sept. ongesteld geworden. Ik ga ervan uit dat ik een cyclus van 28 dagen heb, had ik na mijn bevalling ook gewoon. Is dit je eerste kindje? Weet je wat je cyclus is?

@ Jon, je hebt idd een leuke week voor de boeg! Ik ga ervan uit dat ik zondag/maandag mn ei heb, heb het alleen nog nooit gevoeld... Heb nog een aantal ovulatietesten liggen. Denk dat ik die maar even ga proberen. Heel veel klus plezier ;-).

Groetjes

Hoi Marije,

Ik heb mn NOD a.s zondag maar zag je vraagje over eisprong. Er zijn meerdere manieren om die te ontdekken.
Heb t gekopieerd van elders deze site...

Je herkent een eisprong aan:
baarmoederhalsslijm
ovulatiepijn
borsten
temperatuur
ovulatietest
Baarmoederhalsslijm
Aan de verandering van je baarmoederhalsslijm kun je je vruchtbare dagen herkennen. Gebruik een wit wc-papiertje of gebruik je vingers om de textuur van het slijm na te gaan. Slijm (of afscheiding) in je onderbroek ziet er anders uit omdat het opgedroogd kan zijn.

Baarmoederslijm is in de eerste week van je cyclus (de dagen van je menstruatie en de dagen erna) dik, wit en plakkerig. En het kan wat zurig ruiken. Als je het slijm tussen je vingers houdt, behoudt het zijn vorm. Dit taaie slijm sluit de baarmoeder af en zaadcellen kunnen daardoor moeilijk doordringen. Het is in deze periode heel erg moeilijk om zwanger te worden.

Naarmate de eisprong nadert, neemt de hoeveelheid slijm (afscheiding) toe. Ook wordt het dunner en het ziet er ‘wolkig’ uit. Tussen je vingers voelt het nattig aan en het is rekbaar.

Rond de eisprong is je baarmoederhalsslijm helder, elastisch en minder zuur. Het slijm is draderig. De zaadcellen kunnen hierdoor makkelijker via de baarmoederhals de baarmoeder binnendringen. Meestal een dag voor de eisprong is het slijm het meest overvloedig, dun en draderig. De afscheiding lijkt dan op rauw eiwit; het is schoon, helder en vrijwel reukloos. Het voelt glibberig aan en je kunt er tussen je vingers draden van trekken.

Gebruik als je zwanger wilt worden geen vaginale douches. Deze tasten het slijm aan en het baarmoederslijm helpt de zaadcellen juist naar ‘boven te klimmen’ naar de baarmoeder.

Die van mij is ws iets eerder. Wij zitten ook in de eerste ronde dus heb ook geen idee hoe m'n cyclus is. Voorheen meestal rond 5 weken, dus daar ga ik voorlopig maar vanuit. Probeer me er deze maand nog niet te druk over te maken, maar ja, dat is niet makkelijk ;-) Zeker niet wanneer je het forum regelmatig bezoekt!
Voor ons wordt het overigens het vierde kindje, maar zeker niet minder spannend hoor!

Groetjes!

Hoi Marije,

Ok, ik heb hem op 1 september de pil gedag gezegd hihi.
Ben daarna ongesteld geworden.
Voordat ik met de pil begon was ik regelmatig ongesteld en had ik nergens last van.
Ik zal nu moeten afwachten hoe mijn cyclus is nu is.
Fijn dat je op het forum terecht kan met vragen.
Het is mijn 1e kindje inderdaad als het allemaal gaat lukken.
Errug spannend allemaal.

Renneke ik zal veel hebben aan de tips dan kan ik kijken hoe het bij mij is.

Groetjes Esther

Hallo Marije,

Ik heb op 17 aug na bijna 5 jaar de mirena laten verwijderen. Ben meteen "ongesteld" geworden en vorige week weer. Als mijn cyclus direct normaal is, is mijn NOD ook rond 5 oktober.
Bij mijn eerste was ik zes weken nadat ik met de pil stopte zwanger. Geen idee of en hoe snel het na 9 jaar gaat. We zullen wel zien.

Groetjes

Terug
Bovenaan