nog 1x fruitvraag!

Mijn dochter is van 2 oktober, dus ruim 4 maanden. Ik heb pap geprobeerd maar ze weet nog niet goed wat ze er mee moet.... Tot 6 maanden hebben ze genoeg aan alleen melk, dus voorlopig laat ik het daarbij. Ik ben misschien heel ouderwets hierin als ik lees dat een heleboel kindjes al fruit/ groente krijgen. Is ook niets mis mee. Als ik het zou gaan doen is dat omdat ik het zelf zo leuk vind om te kliederen en uit te proberen en niet omdat mijn dochter er al behoefte aan heeft....

Nou ben bij CB geweest en ze adviseerde om nog niet te starten met groente-/fruithapje. Dit pas doen als ze rond de 6 maanden zijn vanwege eventuele allergieen. Mocht wel met papje gaan starten en het liefst dan met een lepeltje geven zodat hij alvast kan wennen aan het eten van een lepel. Nou had laatst al ene keer fruithapje gegeven en dat ging gewoon goed...dus ga nog eens ff bedenken of ik naar ze ga luisteren of niet :)

@ melanievangeest Gewoon lekker je eigen gevoel volgen. Als jij denkt dat je het beter met de fles kan geven moet je dat gewoon doen, vind je het met een lepeltje beter, doe je dat gewoon. Het buro geeft alleen advies, maar je bent en blijft zelf de baas over je kleintje.
Bij m ij oudste, toen zij 4 maanden was zei de arts van het buro dat ik al met friso 2 mocht gaan beginnen. Nou dus echt niet he dacht ik en heb het ook absoluut neit gedaan. Later nog eens tegen de wijkverpleegkundige gezegd en het mocht inderdaad helemaal nog niet.
Trek dus lekker je eigen plan. Wat jij denkt dat goed is gewoon doen.

Wij hebben lieke ook geprobeerd fruithapje te geven. Alleen wil mevrouw het bij oma wel eten, maar bij mama blieft ze het niet. Heb dat ook gezegd bij het cb dat we er al mee begonnen zijn. Gewoon proberen werd er gezegd ondanks dat lieke kma heeft. Er werd zelfs gezegd dat ze daardoor kans heeft om eerder over de kma heen te groeien.

Volg gewoon je gevoel. Zit de kleine steeds naar je te kijken als je aan heten bent, dan kan het er al aan tie zijn.

Terug
Bovenaan