Nog een fles voor het slapen gaan?

Hoi ladies,

Wie geeft er nog een fles voor het slapen gaan? Ik ben daar na een jaar nogal rigoureus mee gestopt en volgens mij trekt hij het wel, maar ik merk wel dat het per dag meer wisselt wat hij binnenkrijgt.

En soms geef ik hem nog wel een fles voor het slapen gaan als ik bang ben dat hij anders wakker gaat worden (omdat hij minder goed gegeten heeft oid).

Ik vind de benodigde 300 ml zuivel best weinig weet je dat, ik bedoel: papfles, melk tussen de middag en yoghurt 's avonds na het eten en je zit er al overheen! Of is het de bedoeling dat ik geen papfles meer geef 's morgens? Dat vind ik eigenlijk veel te lekker voor onszelf: fles onder het verschonen 's morgens scheelt veel gekrijs en gewoel!

Nou ik hoor graag hoe jullie dat doen!

Hoi Blossom,

Wij geven onze meid rond 19:00 uur nog een laatste fles. Gewoon, omdat het in ons ritme zit en we het nog een lekker momentje, rustig samen vinden. Ze moeten tegenwoordig al zoveel!
Ons schema ziet er zo uit:
7:00 wakker en 150 ml melk met pap en een cracker (of twee boterhammen en een fles melk van 150 ml).
10:00 2 stuks fruit uit het knuistje en wat sap (verdunde appelsap of roosvicee).
12:30 twee boterhammen en wat sap.
15:00 een koekje of rozijntjes met wat sap.
18:00 volledig mee-eten en wat yoghurt na.
19:00 120 of 150 ml melk.
Ik geef al halfvolle melk en maak het pak opvolgmelk nog even op. Ik hoorde op het kdv dat je het niet zo nauw moet nemen met die 300 ml. Het mag best 400 ml, want daar zit je zo op, vooral als je ook nog kaas op brood doet ofzo.
Gewoon lekker je gevoel volgen en kijken waar je kleintje behoefte aan heeft.

Groetjes, Irene

Ik geef joelle ook nog een avond fles hier dag ritme.

Half 8 pap fles met 150 melk gewoon half volle
10.30 uur koekje samen met mij haha en wat drinken.
11.30 uur 1 boterham met een fles je van 90 half volle melk
14.00 uur/14.30 fruit met wat drinken
17.00 uur avond eten en toetje.
18.30 flesje van 180 warme melk

groetje anouk

volgens mij moeten kdis vanaf 1 jaar minimaal 300ml hebben, dus iets meer mag ook hoor.
Wij geven Julia ook nog een fles 's avonds. Maar ik geef dan maar 100ml halfvolle melk. De fles zorgt dat ze rustig wordt 's avonds en het hoort echt bij ons ritueel. Lekker een knuffel momentje. 'Sochtends geven we ook nog een fles, met een klein beetje pap. Dit is om rustig wakker te worden. Want na het aankleden krijgt ze gewoon een boterham, met een bekertje thee.

Hier ons ritme:
7.30 papfles van 150 ml halfvolle melk
8.00 1 á 2 boterhammen met beker thee
10.30 fruit met beker water
12.30 1 á 2 boterhammen met 150 ml halfvolle melk uit een beker.
15.30 koekje met beker thee
17.30 warm eten met beker water en magere yoghurt
19.00 fles van 100 ml halfvolle melk
19.30 slapen

liefs Maartje

Hoi,

Julia is helemaal van de fles af. S morgens pap uit een bordje en bij het eten een tuitbeker halfvolle melk, toetje na het warm eten en daarna nog wat drinken, tandjes poetsen en op bed. Slaapt dan door tot een uur of 7 de volgende dag!

groetjes!

hallo Dames,

bij ons ook nog een fles s'avonds.
het is zo'n lekker knuffel moment!
dit is ook de enige fles die ze nog krijgt.

groetjes Dango

Hi!

Hier ook nog een avondfles, en wat ben ik blij om te lezen dat we niet de enigen zijn!
Ik zat al een tijd te tobben hoe we hier vanaf komen, maar niet geven betekend heeel slecht slapen en het is ook echt een heerlijk rustmomentje 's avonds met z'n tweetjes.
Ons ritme ziet er zo uit:

Tussen 05.00-06.00 wakker-> fles met 180 ml soya dreumesmelk. Hij drinkt deze zelf leeg in bed en slaapt dan tot 08.00 door.
09.00 min. 2 stuks fruit uit 't vuistje
Tussen +/- 10.30-12.30 slapen
12.30 2 boterhammetjes + slappe diksap
15.30 snack (cracker, gekookte wortel oid) + water
Tussen +/- 16.00-17.00 slapen (lukt niet altijd)
18.15 diner, meestal met de pot mee en yoghurt of appelmoes als toetje
19.45 badje, voorlezen en fles 180 ml soya dreumesmelk en dan slapen!

Het koste ons al best veel moeite om van z'n melkvoeding overdag af te komen, waarschijnlijk ook omdat hij tot bijna 11 mnd. bv kreeg, ook voor zijn ochtend en middag slaapje. We hebben dit afgebouw door flesje te geven en dan steeds waterigere melk te geven. Nu geven we 'm wel een fles water in bed.

Ik ben echt noooooit een voorstander van fleshes in bed geweest, maar als we 'm geen water geven in bed drinkt hij echt te weinig.

Ik denk dat we over een maand maar op dezelfde manier de avondfles gaan priberen af te bouwen.

X
Evje

Hier ook nog een meisje die voor het slapen gaat warme melk krijgt van ongeveer 150cc.
En ik vind het prima, hoeft van mij niet zo zeer weg gelaten te worden....waarom???

Een vriendin van mij die kleine krijgt s avonds voor het slapen gaan ook nog altijd warme melk (wel in een beker) en daar genieten moeder en dochter van....is dan toch prima zo....??

Ik moet wel meer gaan doen met de beker, ik geef vaak de fles omdat ik het wel makkelijk vind...en dat is fout.
Ben er vandaag weer strikter mee bezig, overdag de beker en s avonds en s ochtends de fles!!
Tuitbeker vind ze helemaal niks..

Terug
Bovenaan