Nog een vraagje hoor hahaha Welke school gaan jullie kiezen ?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

In de buurt waar wij gaan wonen zit een dalton school. Nu wil ik weten of er mensen zijn die hier al kindjes op hebben zitten en wat jullie ervaring is.

Ook van Freinet onderwijs, christelijk basisonderwijs en katholiek basisonderwijs.
Ik wil namelijk dat Feline later wel een goede aansluiting naar de middelbare school heeft, dus de schoolkeus is best belangrijk.

Hier moeten we namelijk snel inschrijven, omdat er ook niet heel erg veel scholen in de buurt zitten en ik niet eerst een kwartier wil fietsen om haar weg te brengen.

Graag weer adviezen en jullie ervaringen.

groetjes Mariska

ps veel vragen vandaag, maar die komen ineens in me op hihi

Hoi,
Onze oudste twee zitten hier vlakbij op een christelijke school. Niet omdat we zo gelovig zijn, maar omdat alles ons het meeste aansprak toen we gingen kijken. Voelde gewoon goed.
Onze dochter reageerde er ook goed op de omgeving, en daar hecht ik ook veel waarde aan. Ik zou je kindje ook meenemen om er eens te gaan kijken, vind ik veelzeggend.
De juf van de kleuters bij ons  is een super geweldig mens, als je die hebt gesproken..ben je binnen..haha
Dus voor ons geen moeilijke keuze...Lieve gaat daar tzt ook heen, net als de oudste twee..
Gr Rina

hoi,

Mijn dochter van nu bijna 11 jr zit sinds 2 jaar op het Dalton onderwijs, moet zeggen dat ik hier vrij positief over ben, ze krijgen alle lessen die ze moeten krijgen maar krijgen ook een groot gevoel van verantwoordelijkheid mee, want het dalton onderwijs staat daar voor, je mag b.v zelf beslissen met wat voor les je gaat beginnen dit zijn keuze taken deze moeten die dag af maar jij als kind kiest ervoor om te beginnen met wat jij leuk vind, heb je aan het eind van de dag je taken niet af ( je kunt trouwens kiezen tussen een dag en een week taak) dan staan daar consequenties tegen over b.v nablijven, dus je leert al heel vroeg je verantwoordelijkheid te nemen, ook leren zij hierdoor onafhankelijk te zijn wat mij betreft is dit een goede zaak, hiervoor zaten mijn kinderen op het openbaar onderwijs maar dit is mij niet goed bevallen, mijn zoon heeft zijn school daar wel tot gr 8 afgemaakt maar mijn dochter heb ik tegelijkertijd met het schoolverlaten van mijn zoon overlaten stromen naar het dalton onderwijs.

gr bianca

ohja sorry vergeet er bij te zeggen dat waarschijnelijk mijn jongste dochter dus ook naar deze Dalton school zal gaan.

Hey meiden,

ik heb echt geen idee over wat voor scholen jullie het hebben hoor
Als we hier blijven wonen (wat er voorlopig wel dik inzit), gaat Dylano naar de school recht voor onze voordeur. Die hoef ik bij wijze van spreke niet eens naar school te brengen, het hek is hier prs 10mtr van de voordeur af  Dus tussen de middag en als de kids uit school komen, is het hier altijd een theekransje van moeders
We kunnen het wat dat betreft niet beter hebben.
Het is trouwens een Openbare Basisschool. En daar vinden wij nix mis mee. Zodat Dylano ook met andere culturen in aanraking kan komen. Is wel belangrijk vinden we zelf... We moeten allemaal samenleven met elkaar, dus vind ik dat je best wel wat mag weten van elkaar.

Groetjes Debby.

Mijn advies is: bezoek meerdere scholen en ga op je gevoel af.
Je kunt je nu al druk maken over de aansluiting naar het voortgezet onderwijs, maar je kindje moet nog beginnen in groep 1...
Ik werk zelf in het reguliere basisonderwijs en merk dat de meeste ouders op onze open dag echt de sfeer komen proeven.
Als het goed voelt dan heb je vaak ook vertrouwen in een school.
In Nederland wordt over het algemeen goed onderwijs gegeven, dus daar zou ik me niet al te druk om maken.

Hoi Debby,

Ik ga denk gewoon maar kijken op de 2 scholen die dichtbij zitten (openbare Dalton en een katholieke) en zoals Anakin zegt: sfeer proeven.

Omdat er hier weinig scholen zijn moet ik op tijd zijn, anders gaat ze straks naar een school ver weg of een die niet naar het zin is.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan