Nog een vraagje hoor hahaha Welke school gaan jullie kiezen ?

hoi allemaal,

we hebben hier in de straal vvan een halve kilometer 3 scholen zitten.
op 1 daarvan zitten de meeste neefjes en nichtjes.
wat wij willen doen is kijken wat beter bij ons past.
het is wel zo : samir gaat met zijn nichtje naar de creche kleuterschool basischool en middelbare school.
we willen ook kijken of we ze dan bij elkaar op school kunnen doen.

groetjes saloua

trouwens zijn er eigenlijk 4
maar de vierde is voor moelijk lerede kinderen.

je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Maar goed bij ons in het dorp zijn 2 scholen. Een openbare en een christelijke.
Ik denk dat het de openbare wordt. NIet dat ik iets heb tegen christelijke scholen maar wij wonen in een vrij gelovig dorp en de christelijke school is   me net iets te. Bv meisjes verplicht een rok aan enzo.
Dus dan de openbare maar. Is  wel verder weg maar ach dat scheelt maar een 500 m

Hoi,

onze ouds wee zitten op het ervaringsgericht onderwijs en daar gaat Stijn ook heen als hij vier is. Deze vorm van onderwijs past goed bij ons en bij onze kinderen. Er is veel ruimte voor eigen inbreng en ook de ouders mogen veel helpen, wat ik toch wel belangrijk vind.

Groetjes van Marloes

Hoi Saloua,

Leuk dat Samir zo leuk met zijn nichtje kan spelen, zou dan inderdaad wel leuk zijn als ze straks samen ook school zitten!

groetjes Mariska

Hoi Kaatje,

Ik kan begrijpen dat je voor de openbare school gaat. Ik ben zelf niet gelovig en zou het dan ook niet gepast vinden om Feline naar een zwaar gelovige school te laten gaan.
Maar ik moet denk maar de sfeer gaan proeven op de scholen en dan een beslissing nemen.

groetjes Maris

Hoi Marloes,

Het Dalton doet ook geregeld iets waarbij de ouders kunnen helpen. Ze hebben hier bijvoorbeeld ook nog schoolzwemmen, dat is natuurlijk bijna nergens meer, dus dat is ook wel leuk!
Een ervaringsgerichte school is denk ook wel soortgelijk aan Daltononderwijs, en het spreekt mij ook wel aan. Wel fijn dat je kinderen het leuk hebben op die school, dat is natuurlijk het allerbelangrijkste!

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan