Nog een week...

A

Anoniem

Guest
Nog een week vakantie en dan gaat het voor mij beginnen...mn nieuwe baan.
Heb er heel veel zin in maar toch heb ik een gevoel van binnen.. van twijfel...

Ik heb 3 jaar niet gewerkt. Ik kom uit het basisonderwijs, heb 8 jaar op een school in de Randstad gewerkt en daar is het flink fout gegaan.
Bedreigd door ouders én kinderen, niet gesteund door de directie, een hels laatste jaar meegemaakt waar ik een flinke opdonder van heb gekregen.
Verhuisd naar het Noorden van het land, mezelf een rustperiode gegeven, toen een baan gevonden. Heb daar 2 dagen gewerkt en ben  toen echt in elkaar gestort. Das nu dus 3 jaar geleden. Een hoop therapie gehad, ellende met het UWV( vreselijke organisatie...maar daar zal ik niet  over beginnen...)
Ondertussen zwanger geraakt en toen was mike daar. Een ventje die mn hart heeft gestolen en ben vreselijk dol op em.
Toch knaagde er iets aan me...ik wilde niet alleen moeder zijn, ik miste de gesprekken op werkniveau, andere gesprekken dan luiers, voeding en boodschappen.
Heb een half jaar vrijwilligerswerk gedaan op een basisschool en toen wist ik het zeker..ik wilde weer werken.
Door mn eigen assertiviteit heb ik nu een baan op een VO, ik ga lesgeven op het vmbo, nederlands en maatschappijleer. Super blij ben ik met deze baan....maar toch ....
Ik hoop dat ik het kan , dat het me gaat lukken. Ik hoop dat ik het verleden het verleden kan laten, dat ik niet weer een terugslag krijg.
En dan mike...die gaat nu iets meer naar de opvang, wat zal ik em missen.
Ik heb zijn 1e jaar fulltime mee kunnen maken en daar ben ik heel blij mee. En nu zal dat dan wat minder worden.
Eén ding staat vast...gaat het werken  ten koste van mn kind...dan moet er een andere oplossing komen, wie weet wel niet meer werken. Maar dan heb ik het wel geprobeerd.

liefs jen

Spannend om weer een nieuwe baan te beginnen, zeker als ik je verhaal zo lees, kan ik me voorstellen dat het even slikken is. Maar het komt vast goed! De baan past vast bij je en het is ook weer leuk iets met je studie te doen lijkt me. En nu je een kind heb kan je alles vast wat beter relativeren, hij blijft toch het belangrijkste!
Veel succes met je nieuwe baan en niet te vergeten veel plezier!!
Groetjes mv Thom

Jeetje wat spannend zeg.
Het zal best even spannend zijn die eerste weken maar ik hoop dat je je er snel op je plaats voelt!
Ik ben erg benieuwd, hou je ons op de hoogte straks?
Heel veel succes gewenst.

groetjes Daniëlle.

Jeetje Jen, kan me voorstellen dat jij met gemengde gevoelens naar volgende week kijkt zeg. Wat een verhaal!!!

Geloof in jezelf, weet dat je het kunt en gá ervoor! Als jij straks trots op jezelf bent, krijgt je mannetje daar alleen het beste van mee.

Heel veel succes en laat weten hoe het ging he? We leven hier met je mee!!

Groetjes
Susan

Goh..
Veel succes meid, zet 'm op.
Blijf in jezelf geloven!

Groetjes, Mo22

Hoi!
Zo, dat is niet niks wat je hebt meegemaakt! Moedig van je om toch de stap naar werk te zetten, maar logisch dat er toch twijfels zijn.

Bedenk dat je een heel erg vervelende ervaring hebt meegemaakt, maar dat die TOEN was en dat je nu in het HEDEN leeft. Toen was je jonger, minder ervaren en werkte je in de randstad. Ik krijg nu misschien wel wat kritiek over me heen van anderen, maar ik denk echt dat kinderen en ouders in het westen lastiger zijn om mee te werken dan in het noorden.

En misschien heb je destijds je werk wel op nr.1 gezet en nu staat Mike op nr.1. Hopelijk helpt je dat ook om te relativeren.

En mocht je na een tijdje merken dat dit toch niet goed voor je is dan ben je tóch een stap verder ipv "terug bij af", want dat weet je dat en hoef je er niet over te blijven twijfelen. En dan kun je andere keuzes maken.

Maar voorlopig heb je dus die baan! Leuk man! Weer onder de mensen, weer collega's hebben, even iets anders dan luiers etc! Succes en vooral veel plezier alvast!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Bedankt meiden voor jullie lieve reacties! Die doen me zeker goed!
En wat jij zegt Ellen is zeker waar, Mike staat op nr 1 samen met mn man...want die heeft het de afgelopen 3 jaar ook zeker niet makkelijk gehad met mij. Maar is me altijd blijven steunen en heeft  me aangemoedigd!
En mocht het toch niet lukken, dan ben ik weer een ervaring rijker en kan daar weer van leren!

liefs jen

Heej Jen,

Jij durft!! Op een VMBO. Ik zou dat echt niet durven en ben toch echt niet op mijn mondje gevallen dus ik vind het echt superknap van je! Dat bewijst weer hoe sterk je bent! En Mike zal het vast leuk vinden op de opvang, dat weet ik haast zeker.
Heel veel succes en geniet nog van je laatste weekje vrij..
En hou ons op de hoogte wat je met die pubers allemaal mee maakt!!

Liefs Kirsten
mv Tyche

Terug
Bovenaan