Nog geen 4 maanden oud en al de fles weigeren!

He hoi, hier maar even dezelfde reactie als bij het andere, zelfde onderwerp.

Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt, ook al zegt iedereen dat er niks aan de hand is zolang ze vrolijk blijft. Ons meisje had precies hetzelfde zo'n drie weken geleden, ze was toen ongeveer 15 weken jong. Wij zijn naar de huisarts geweest, niets aan de hand. We hebben het toen maar geaccepteerd. Onze dochter sliep trouwens niet door, dus dan is het helemaal lastig, ik gaf haar 's nachts wel drinken, want ik had het idee dat ze honger had. Zodra ik dit ging afbouwen, ging het overdag ook beter. Het is vanzelf beter gegaan. Maar... nu is ze sinds een paar dagen weer moeilijk aan het doen. Ik heb de knop omgedraaid en tegen mezelf gezegd, als ze honger heeft, gaat ze vanzelf meer drinken. Wat wel helpt is haar even met rust te laten, tien minuutjes laten spelen en kijken of ze dan nog wat wil. Ons meisje drinkt dan zo nog 50 ml weg! Liggend in de box bijvoorbeeld. Het is niet zoals het hoort, maar ik ben blij met alles wat erin gaat. Vandaag is het helemaal lastig, want ze is extreem huilerig en bleek net koorts te hebben, 38,5, valt dus wel mee, maar het is zo zielig! Hou je kleintje goed in de gaten, het kan ook een voorbode van een virusje of griepje zijn.
En probeer er echt geen strijd van te maken, ze voelen jouw spanning. Wij wisselen het geven van de fles af, zodat degene die het doet ontspannen blijft.

Succes!

( en een gouden tip is ook hier welkom....)

Jootje
 
Bedankt voor jullie tips en adviezen ivm onze jonge flesweigeraar. Ik ben blij dat ik het hier tenminste eens van me kan af schrijven. Intussen sukkelen we hier verder. Het is niet meer zó rampzalig als het maandag en dinsdag was, maar echt lekker gaat het toch ook nog steeds niet. Mare drinkt nu over de hele dag ongeveer 600ml, dus eigenlijk maar 3 flessen, terwijl ze er toch echt wel 4 zou moeten hebben. Maar ja, ik ben eerlijk gezegd al heel blij dat ze dat tenminste toch binnenkrijgt, want dat was begin deze week wel anders! Ik dwing haar nu niet meer, laat haar gewoon op haar tijd drinken zoveel ze wil. Dan probeer ik het een half uurtje later nog eens, maar wat er dan nog in de fles zit, blijft erin. Ach, ik zal er me bij moeten neerleggen dat ik nooit een goede drinker zal hebben. Vind ik wel jammer, want niks is zo leuk als een baby te zien die zichtbaar van dat flesje geniet. Maar helaas, niks aan te doen. Voor de rest is Mare heel vrolijk en actief, heeft nog steeds minstens 5 plasluiers per dag, en slaapt gewoon zoals altijd van 22.30u tot 7.30u. Als ze echt honger zou hebben, neem ik aan dat ze 's nachts dan wel terug zou komen, niet?

Ik ben wel met haar naar de dokter geweest. Niet dat ik dacht dat er iets scheelde, maar je weet toch maar nooit he. Iemand had het over een eventueel probleem met de maagklep, en dat klopt wel, maar dat wisten we al langer. Ons Mare heeft echt reflux, en krijgt hier al van toen ze een paar weken oud was speciale voeding voor. Daar kon het volgens de dokter ook niet meer aan liggen dus. Verder was er niks te zien: geen spruw, geen aftjes, geen doorkomende tandjes... Het blijft dus een beetje een mysterie.
 
Hoi Marian,

ik ben hier absoluut geen expert in, maar wilde je toch het volgende vertellen;
ik heb begrepen dat baby's de eerste weken uit pure reflex drinken en slikken, daarna gaat dit over in een bewuste aktie, welke samengaat met een kokhalsreflex. Zodra ze iets vreemds merken, zullen ze meteen kokhalsen...
Een logopediste schijnt hier meer van af te weten en kan je laten weten of jouw kind een extreme reactie heeft (en dus ook "veilig" voedsel weigert).
Natuurlijk kan ik niet weten of dit de oorzaak is, maar een huisarts zal hier niet snel aan denken, dus misschien een idee om rechtstreeks kontakt op te nemen met een logopediste?
groetjes,

yolanda
 
Wat jolande verteld dat klopt ,tot vier maanden gaat bij baby's   alles op de aotomatische piloot vanaf vier maanden gaan ze besef krijgen en kunnen ze vertrouwen verliezen in drinken.
Heb hier zelf ervaring mee ,ik loop ook bij een pre-logopediste

groetjes monique
 
Waarom wil je pap geven? Is helemaal niet nodig. Gewoon melk en aanvullen met een oefenhapje groente of fruit en eventueel een broodkorst
 
Terug
Bovenaan