(nog) geen behandeling vanwege overgewicht

Zo naar dat de nadruk op je gewicht wordt gelegd!
Mijn partner en ik weten sinds eind januari dat de oorzaak dat het bij ons niet lukt bij mijn partner zit. Veel te weinig zwemmers en te traag. 
Na onze intake, eind februari, werd op basis ban lengte/gewicht gezegd dat we beide af moeten vallen. Ze zag ons alleen via scherm want het was een online afspraak. Nu hadden wij beide een BMI boven de 30, dus relatief gezien valt het mee vind ik zelf, maar ook wij zijn nu aan het afvallen. Ik ben nu inmiddels bijna 8kg kwijt en mijn BMI is nu 27,3. Ik zit bijna op het gewicht wat ik zelf wil, nog 2,2 kilo. Dan heb ik nog steeds geen gezond BMI en alles wat er dan nog afgaat is mooi meegenomen maar mijn focus is dan op gewicht blijven.
Wij houden ons eten niet bij maar doen het als volgt. Doordeweeks geen snoep/koek/chips, in het weekend wel maar dan een bakje chips en niet de hele zak. Sommige gerechten eten we koolhydraatarm, dit wisselen we af. Broccoli of bloemkoolrijdt, spaghetti van courgette, rösti van pastinaak etc. Als we pasta of rijst eten is dit 80 gram ongekookt voor 2 personen. Aardappelen 250 gram voor twee personen. We eten extra veel groenten tijdens het avondeten. Wij eten geen vlees, deden we al niet. We eten ook koolhydraatarm brood in het weekend. Doordeweeks geen brood.
Veel drinken, ongeveer 2 liter. Water, thee of ranja (dat er net smaak aan zit). In het weekend wel fris, crystal clean of ice tea green.
Qua tussendoortjes: handje nootjes gemixt met cranberries (ongebrand en ongezouten), 1 of 2 dadels, kwark, fruit, snoeptomaatjes, worteltjes, komkommer, volkoren luchtige cracker met smeerkaas.
Wij lijden vooral geen honger. Als je honger hebt wordt het alleen maar moeilijker om het lekkers te weerstaan. Mij helpt het om vaker kleine beetjes te eten om de honger voor te blijven.
In het begin had ik ook minder energie maar ik heb hier nu totaal geen last meer van. In het begin was het afkicken van de suiker haha. Naast eten zetten we dagelijks minstens 8000 stappen en gaan we twee keer in de week hardlopen.
Dit zijn puur mijn eigen ervaringen, ik ben zeer zeker geen diëtist. Ik ben tegen een dieet in welke vorm dan ook, het gaat echt om aanpassen van je leefstijl. Vanuit het ziekenhuis hebben we de app ferticoach gekregen maar moet zeggen dat ik hier weinig aan heb.
Ik leef met je mee, wat een rollercoaster is zwanger worden zeg! Wij hebben volgende week een nieuwe intake omdat we geswitcht zijn van ziekenhuis, dus afwachten weer.

Lees eens het boek Eet als een expert. Ik heb dat via de diëtiste gekregen en het helpt mij enorm in het maken van gezonde eetkeuzes, zoals volkorenbrood ipv gewoon brood. Er staan hele nuttige tips in en het is wetenschappelijk onderbouwd en uitgelegd en eenvoudig toepasbaar in je leven. Ik ben er 13 kg mee afgevallen.

Hey happy yellow,
Ik zit in hetzelfde schuitje en moet ook afvallen. Nog ongeveer 10 kilo en dan gaan we over op ivf. Misschien fijn om elkaar te kunnen  steunen hierin!
Ik kijk niet altijd op dit forum, dus wie weet via een andere weg?
:)

Hey Happy Yellow, 

Ik weet precies wat je meemaakt. Mijn ziekenhuis was nog strenger, ik moet een bmi onder de 32 hebben en ik zat op 35 bmi. Ik ben sinds eind juni begonnen met iui en zit nu in de 2e cyclus/poging. Het is een kwestie van leefstijlverandering en dat is zeker niet makkelijk. Ik ben al jaren bezig met afvallen en heb allerlei crashdieten in het verleden geprobeerd maar dat zorgde weer voor dubbel aankomen. In 2019 was ik begonnen met een biohcg dieet van Orthofit. Het is een vetvrije, koolhydraatarme en zuivelvrije dieet waarbij je elke dag een ampul moet innemen. Ampul bevat onder andere chroom. Ook neem je b complex vitamine in zodat je energie op peil blijft. En je drinkt spa blauwe water, geen kraan of filterwater. Spa blauw zorgt voor de juiste afvoer van de afvalstoffen. Het is een zeer strenge dieet van 27 dagen en daarna kan je langzamerhand etenswaren in je voeding toevoegen. Dat gaat middel een abc dieet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de a methode dus alleen de eerste 27 dagen heb toegepast met nog 27 dagen erachteraan. Daarna nam ik een tussenpauze en na een paar maanden na de coronakilos ben ik weer beginnen Ik ben bijna 15 kilo kwijtgeraakt en ik zit nog steeds op mijn gewicht. Tijdens de biohcg dieet heb ik ook weleens een cheat avond gehouden maar dat is 1 keer per week geweest. Bij mij ging afvallen niet heel makkelijk. Maar door deze dieet te volgen weet je precies wat je wel mag eten wat niet. Je hoeft geen keuzes te maken.
Ik heb er veel baat bij gehad. Ik woog ooit 110 kilo en nu schommel ik tussen 94 en 95 kilo. Tijdens het prikken van de hormonen kom ik een half tot een kilo aan maar na de iui zakt het weer langzamerhand. Bij mij werkt het als ik geen snoep of andere lekkernijen in huis heb. Suiker in thee en koffie neem ik al niet meer, ik gebruikt stevia poeder voor een beetje smaak en brood eet ik alleen nog bruine speltbrood of glutenvrije brood omdat ik niet zo goed te gluten en tarwe kan. Maar dat doe ik ook 2 a 3 keer in de week. Ik eet veel noten en zaden door mijn muesli met havermelk. En voor wat zoetigheid voeg ik af en toe esdoorn siroop toe. Dat zijn natuurlijke suikers. Verder gebruik ik olijfolie bij het koken en eet weinig fastfood. Sausjes laat ik ook vaak weg. Of ik maak zelf een gezonde sausje met yoghurt en munt/koriander. En natuurlijk geen bewerkte voeding en frisdranken. 
Hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Ik maak geen reclame voor biohcg maar ik heb zelf resultaten geboekt en het is blijvend resultaat. 
Heel veel succes!

Terug
Bovenaan