Nog lang wachten.........!!!!!

Ha dames,

misschien voor jullie die ook nog maar net zwanger zijn maar wat duurt het lang voordat je naar de vk kunt. Pfffff ben nu 5,5 week en bij de vk willen ze me pas met de 10 weken zien. Das echt niet normaal lang!!!!!
Is er iemand die ook met dit probleem zit want ik ben best wel onzeker of dat het allemaal wel goed gaat.Voel namelijk nog niet veel alleen is mijn buik wel een beetje opgezet en mijn borsten ook wat meer.

Liefs caatje

Ja het wachten is erg lang voor de eerste keer.
Maak je niet te veel zorgen. De eerste weken merk je bijna niet dat je zwanger bent, met uitzondering van kwaaltjes (hier heeft niet iedereen last van).
Maar verwacht niet te veel van je eerste controle. Ik had er heel wat van verwachten en viel dus een beetje tegen.
Geniet nu maar lekker van je zwangerschap. Wachten is HET woord tijdens de zwangerschap.
Wachten op je eerste afspraak, wachten op je eerste echo, wachten op de eerste tekenen van leven, wachten op de 20 weken echo, wachten tot de kleine eindelijk geboren gaat worden, enz...
Nu moet ik elke 2 weken naar de verloskundige en dat wordt je ook een beetje moe om zovaak te gaan.
Ik snap hoe jij je voelt (zo heb ik me ook gevoelt) maar doe rustig aan. De zwangerschap duurt lang genoeg..... laat het lekker op je afkomen.

Groetjes Jeanine

Hoi Caatje,

Gefeliciteerd! Is dit je eerste zwangerschap?

Ik sluit me aan bij mijn voorgangster, het is inderdaad allemaal wachten en afwachten. Wat je wel kan doen is een goed zwangerschapsboek kopen, bijv. Veilig zwanger van Mariel Croon. (ook veel tweedehands aangeboden op MP)  Daar heb ik heel veel aan gehad, daar staat echt alles in.

Dan kun je al je kwaaltjes opzoeken en met name direct gerustgesteld worden als je wat voelt of wat dan ook. Vond ik heel prettig en je dan hoef je ook niet bij elk wissewasje je verloskundige te bellen.

Groetjes, Marisa

Hoi Caatje,

wees gerust, die weken zijn zo voorbij! Ik ben nu 33 weken zwanger en ben ook de eerste keer met 10 weken bij de vk geweest! Het lijkt wel gisteren!
Natuurlijk is er in de tussentijd veel gebeurd, maar het lijkt ook wel of de tijd steeds sneller gaat!
Juist daarom sluit ik me aan bij het advies om gewoon zo veel mogelijk te genieten van die eerste weken!! En veel opzoeken, lees op internet eens een beetje vooruit om te kijken wat je allemaal te wachten staat voor moois! Ook als je vragen hebt, stel ze op het forum, je zal zien dat je niet de enige bent met onzekerheden!
Ikzelf heb een gemakkelijke zwangerschap met weinig kwaaltjes, maar toch is het heerlijk om hier op het forum mee te lezen en te praten over allerlei dingen, zodat je ook weet hoe groot de verschillen kunnen zijn tussen de verschillende mensen en de verschillende zwangerschappen!
En dat je nog niet zoveel voelt, ook dat verschilt per persoon, ik was de eerste twee en een halve maand ook niet misselijk of voelde me niet anders als anders, ben ook maar een maandje een beetje misselijk geweest en daarna was dat ook over!

In ieder geval gefeliciteerd, want dat zou ik bijna vergeten... Geniet er  van en orienteer je vast op belangrijke dingen als kinderopvang, kraamzorg e.d. daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen en is nog hartstikke leuk om te doen ook!

Liefs
Sas

Hoi Caatje,

wat een spanning he die eerste weken en ja ze lijken erg lang te duren.
klinkt cliché maar het is echt zo voorbij! als het eenmaal achter de rug is, vraag je jezelf af of het idd zo lang was.

heb zelf een miskraam gehad met 5,5 in juni 2007 en in januari 2008 zijn wij een kindje verloren met 18 wk zwangerschap. Hierdoor kon ik met 7 weken al bij Vk terecht, maar zelfs dat vond ik lang duren. Door bloedverlies met 6 wk al eerder een echo gehad, maar dit leverde niks op. toen met 8 weken ipv 7 weken terug en je ziet nog heel weinig, een klein wit boontje met knipperlichtje. pas bij de echo met bijna 10 weken begon het echt vorm te krijgen.

Wees zo min mogelijk ongerust is niet goed voor jezelf en voor je kindje. probeer er van te genieten, zoals ik al zei het is zo voorbij.

Liefs Sylvia
19wk5dgn

Dank jullie wel voor jullie reacties en belangstelling.
Dit word mijn eerste zwangerschap dus is het nog allemaal spannend en wat onvarenheid maar ik heb al heel veel aan jullie reacties en adviezen!!!
Weet je wat het probleem is, je word zo vlug bang gemaakt door iets wat je in je omgeving hoort en dan ben je al gauw bang dat je ook zoiets kunt treffen wat natuurlijk niet te hopen is! Maar ik probeer rustig te blijven en ook te genieten (alleen voel me nog niet echt zwanger hahaha) en hoop dat de weken dat ik naar de vk kan  voorbij vliegen!!!!

Dikke kus caatje

p.s. als jullie nog meer tips of adviezen hebben laat het me gerust weten want ik ben nu nog maar een leek Hahaha!!!!!

Hoi,

Ik ben nu bijna 6 weken zwanger van mijn tweede kindje. Maar ook deze keer vind ik het ontzettend lang duren. De dagen willen maar niet voorbijgaan.

Helaas nog tot 23 juli wachten op mijn echo.

Gr. Joyce

Hallo caatje,

Het is je eerste zwangerschap en je voeld je nu nog onervaren. Nou zo was ik ook. Stelde de stomste vragen en werdt gek van alle (goed bedoelde) adviesen van mensen. Ik werd er echt onzeker van. Dat heb ik hier aangehaald op het forum. En wat een reacties kreeg ik erop......ik was echt niet de enige.
Nu ben ik zelf 35 weken zwanger. Intussen heb je de meeste verhalen al gehoord. Dus ik wordt niet zo snel meer bang. Nu geef ik zelfs advies aan beginnende zwangere zoals jij. hahahaha. Wat een paar weken al niet doe. Van onzeker naar exspert, hahahaha
Maar je niet druk.
Het klinkt hard, maar als het misgaat is er echt niets wat je eraan kan doen. Laat de natuur zijn gang gaan.
Ik heb zelf een chromosoon afwijking en had kans op miskraam en ernstige afwijkingen, dood geboren kindje, enz.... Geloof me dat ik bang ben geweest. Heb vanalles laten testen (ook vruchtwaterpunctie) en de kleine blijk 100% gezond. Toen ik dat hoorde was ik meteen gerust. Daardoor heb ik nu meer tijd om te klagen over hoe zwaar de zwangerschap wel niet kan zijn, hahahaha

Je leert alles vanzelf. En elke week erbij voel je je een beetje meer zwanger (heeft bij mij ook lang geduurd) en voor je het weet schrijf je dadelijk op het forum advies aan beginnende. Laat je niet gek maken, komt allemaal wel goed.

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan