quote: caatje27mvg reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2009 21:46:31&apos

);
Hallo dames,
En nog een vraagje nu we toch bezig zijn eerst sliep ik altijd op mijn buik, kan dit nu ook nog nu ik ong. 6 weken zwanger ben?want zo slaap ik wel het beste.En wat is waar van op de rug slapen is dit slecht als je al langer zwanger bent?
Liefs Caatje
Hoi hoi,
met die kramp kan ik je niet helpen maar de manier van slapen wel.
Zoals mijn verloskundige mij vertlede :
je mag op je buik slapen zolang als jij dat lekker vind. Meestal ligt het al gauw niet lekker meer, maar dat is een ander verhaal. Het is in ieder geval niet gevaarlijk of zo.
Rug liggen hetzelfde, is niet gevaarlijk. Ze advieseren om een kussentje onder je bovenbenen te leggen zodat je niet helemaal plat ligt. Rug liggen zou de bloedsomloop van jou en de baby belemmeren. Mijn verloskundige heeft me duidelijk gezegt dat het geen kwaad kan. Mocht je bloedsomloop daardoor knellen merk je het eerst zelf (duizelig, tinteling, enz) voordat het de baby kwaad kan doen.
Maar ik slaap heel vaak op de rug en ik en de baby hebben nergens last van. Maar ook het rugliggen hangt af hoelang je het zelf prettig vind. Bij mij is daar de lol ook al vanaf. Tenzij ik veel kussens onder mijn benen leg en dus letterlijk met de voeten omhoog lig. Nou dat is ook geen aanrader.
Je zal zelf merken wat wel en niet prettig ligt. Ik het begin gaat alles nog. Buikliggen valt eerst af, gevolgt door rugliggen. Blijft de zij over maar meestal krijg je dan weer pijn aan je heupen.
Dus bereid je maar voor. Slapen is tegenwoordig echt een kunst. Er staat je nog wat te wachten, hahahaha
Slaap ze
Groetjes Jeanine