Nog maar 10 weekjes en nog twijfelen over de namen

Hoi Nadine
er zijn verschillende site's waar je Arabische namen kan vinden. Volgens mij bij babybrabbel. ook ben ik ergens de afdeling Egyptische namen tegengekomen.
Als je een chr man heb kan je ook een Bijbelse naam kiezen.
Ik heb ook een Arabische man( en chr). Je kan ook een internationale naam kiezen. Wel wordt de naam door de Arabische kant vaak anders uitgesproken dan door de Nederlandse fam. Dat is onze ervaring. Wij hebben nu een naam waarvan we al weten day zijn fam het anders zullen uitspreken. Een heel klein verschil maar. En we hebben tegen elkaar gezegd. Jij doet het op de arabische manier en ik op de Nerderlandse. Het klinkt allebei leuk. Maar ik denk dat ik ook de Arabische naam ga zeggen maar we schrijven het Nederlands.
Hiervoor las ik dat iemand zei: noor is voor allebei. Dat zeg jij Noor en hij zegt Noer. Het betekend trouwens bij allebei de talen :licht. Of licht van God, licht van de nieuwe dag. Zoals zei zeggen Saba a Nour (goedemorgen)

Hoi hoi,

Ik twijfel ook nog steeds. Voor een meid hebben we 3 namen die we leuk vinden en voor een jongen pas 1 en ik ben daar dus nog niet helemaal uit. Ik wil wel een beetje keus hebben. Of juist niet? haha...het blijft moeilijk.

Succes iedereen die er ook nog niet uit is.

Groetjes Peet
28 weken en 3 dagen

Terug
Bovenaan