Nog maar een keer de vraag....hoeveel rompers heb je nodig in maat 50 als er een gem. kind voorspel

Ik heb 3 setjes kleding en 2 rompertjes in 50. Wel wat meer in 50/56 maar met name die van de Hema schijnen vrij ruim te vallen. Wie o wie weet hoeveel handig is om in huis te hebben in maat 50? Ik dacht zelf aan 6 rompers en dan bijkopen als het nodig is.

Zit er verschil in 50 en 50/56?? Ik heb alleen maar gehoord dat die van de Hema groot valt.

lfs ing

hahaha toch 1 reactie!!
Ik denk dat een aantal in maat 50   nooit weg is. rompers gebruik je genoeg en  het lijkt me voor het kindje het fijnst als onderkleding goed past...kun je niet ff omrollen ofzo...
ik denk dat 6 een mooi getal is, dan heb je inderdaad snel nog wat gehaald als je ukkie een echt ukkie is!!!
groetjes Ciske

he hoi inge!!!

Leuk he dat shoppen en de voorbereidingmaar af en toe is het idd lastig hoe en wat en hoeveel en met of zonder mouwen bla bla qua wat je nu nodig hebt. Helemaal als je zoals wij in een wat evt warmere periode bevalt.
Ik heb zelf alles maar 6 dus 50 en 56. Ik mag deze keer opjacht naar roze want ons vorige kindje was een jongetje en heb te veel echte jongenskleertjes. Maar nu komt dit meissie in begin aug en ik zit met het drama wat moet het aan? Of de mussen vallen van het dak of het is koeler. Haha ach alles is ook zo bij gehaald denk ik maar!!! Echter als ik mijn man zou sturen ben ik benieuwd waarmee die thuiskomt hihi.

hoe gaat het verder met je?

groetjes nathalie

Hoi Inge,

ik heb geen een romper in maat 50 en maar één pakje in die maat. Ik heb verder alles in maat 50/56. Dat pakje maat 50 heeft de oudste één keer aangehad en de jongste twee keer. Je kan het er inderdaad zo bij laten halen. Het is ook zonde als je het niet gebruikt.

Groetjes van Marloes

Ik had helemaal niks in maat 50. Ik had bedacht dat maatje 56 dan ook wel zou gaan, zou alleen wat ruimer zitten (en dat leek me wel handig met verschonen, iets minder lastig om alles erin te wurmen). Mijn zoontje was gemiddeld (3700) en ik was dus blij dat ik geen te kleine kleertjes had die ongebruikt weer "weg" konden.....
En ach, er is altijd wel iemand die snel naar de HEMA of wat dan ook kan om er een paar bij te shoppen, mocht het nodig zijn!

Groet, Juul

Enne ook bij mij nog even een "oja". Mijn ervaring is dat er weinig algemeens te zeggen valt over maten. Het verschilt zo gigantisch per merk. Mijn zoontje droeg op een bepaald moment wel drie maten door elkaar. Wat bij het ene merk groot is, is bij het andere klein. Je moet het dus echt even uitvouwen om zelf in te schatten of het past. En dat blijft dus nog heel lang zo --> ook nu (ruim anderhalf jaar later) durf ik niks puur op maat te kopen maar kijk altijd zelf hoe groot het lijkt!
Succes, Juul  

Ik had volgens mij rompertje in de maat 50/56 van de hema. Iedereen geeft pakjes maar geen rompertjes. Heb wel op een gegeven moment rompertje gevraagd want je hebt wel veel nodig. Mijn man is in de 1e week na de bevalling nog even naar de hema gegaan.
Tijd zat.

gr
Marielle

Hi Inge,

Het verschilt inderdaad per maat maar bij mijn eerste was ik na een week al klaar met maat 50. Zij woog 3500 gram bij de geboorte. Mijn ervaring is dat je meer hebt aan maat 56 en 60.

Groetjes,
Nous

Terug
Bovenaan