Nog maar een keer de vraag....hoeveel rompers heb je nodig in maat 50 als er een gem. kind voorspel

Ik had bij mijn eerste een romper in 50, heeft ze nooit aangehad, ze was 53 cm en 3770 gram. Niet extreem groot dus een licht bovengemiddelde baby. Maat 50/56  was ook zo te klein. Met 2,5 weken ben ik van 56  overgestapt op 62.

Ik heb nu helemaal geen 50 in huis gehaald. Als er een kleintje uitkomt dan is dat zo gekocht. 6 rompers in 50 lijkt me erg veel. Je wast toch elke dag met zo'n kleintje dus het ligt zo weer schoon in de kast. Vanaf 62 heb ik wel alles in 6-voud qua rompers, en nu zelfs nog.

Ik had zelf vrij weinig in maatje 50 gekocht, aangezien ze voorspeld hadden dat we een flinke baby zouden krijgen. Het eerste pakje wat hij aan zou krijgen, was dus maatje 56. Ons zoontje was bij de geboorte 4050 gram en ik denk ongeveer 52 cm ( ze hebben het niet gemeten in het zh) en alle kleertjes die ik had waren te groot. Ik heb zelfs maatje 50 bij moeten kopen. Ik denk dat Max tot ongeveer zijn 12e week maat 56 heeft aangehad en nu zit hij dus in maatje 62, wat vaak nog te groot is. Max is inmiddels 16 weken, weegt 6600 gram en is 63 cm. Van rompertjes draagt hij nu nog maat 50/56 (van de Hema, vallen inderdaad groot uit) en die beginnen nu echt te klein te worden.
Ik denk dat het er dus maar net aan ligt hoe de bouw van je kindje is. Heb je te weinig, dan is het zo bijgekocht!

Hoi Ing,

Op mijn lijstje stond 6 rompertjes 50/56 en 6 rompertjes maat 60/62 nou die heb ik in huis en mocht het veel kleiner zijn dan moet er maar wat bij gehaald worden. Verder heb ik ook 2 setjes kleding in maat 62 maar daar haal ik nog wat bij maar ook niet teveel want je zult genoeg krijgen.

Gr Fruit Girl

Terug
Bovenaan