Nog maar weer een vraag over de eerste hapjes.....

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Sofie is nu 4 maand en krijgt nog bv (en 10 x fv per week). Wanneer te beginnen met de eerste hapjes, en wat geven jullie je kleintje? Volgens het cb 'mogen' we pas beginnen als ze een half jaar is, maar op alle potjes e.d. staat vanaf 4 maand, of is dit gewoon een marketing truc???
Ik heb ook gelezen dat er verschil zit tussen kindjes die bv krijgen en flesgevoedde kindjes.

Groetjes Marije
mv Sofie, 17 mei 08

Oh ja, je hoort ook vaak, dat je wel merkt wanneer ze eraan toe zijn. Maar hoe merk je dat?

Hoihoi,

In principe mogen we nu vanaf 6 maanden met bijvoeding beginnen. Ooit was dit 4 maanden. Daarvan komt dus ook dat er potjes zijn vanaf 4 maanden. Het wordt ook nog goed verkocht nu.
Bij ons op het cb vertelde mijn arts, dat we met Evy (als we zelf willen) ook al met 4 maanden mogen beginnen.
Bij ons komen geen allergieën voor en ik geef geen borstvoeding. Kindjes die borstvoeding krijgen mogen echt pas vanaf 6 maanden bijvoeding. Dit heeft volgens mij met de darmontwikkeling te maken.

Ja, en hoe merk je of je kindje eerder al klaar is voor bijvoeding.
Ik heb gehoord dat die kindjes je het eten uit de mond kijken en veel smekgeluiden maken.
Of niet voldoende aan de flesvoeding lijken te hebben.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hej!

heb net op  de www.borstvoeding.com  site gekeken, want ik werd zelf ook wel wat onrustig over wat te doen. Ik wil het rustig aan doen met Linde. Ik heb haar wel pap gegeven (wat heet gegeven.... een theelepeltje of wat en het meeste flubbert er lekker weer uit!!). Nu las ik op de site dat je bij BV kindertjes echt pas met 6 maanden moet beginnen met bijvoeden. Jeetje.... ik probeer me daar maar een beetje aan te houden. Blijf dus gewoon maar rustig aan doen, ze groeit hartstikke goed en is supertevreden.
Op de site stond ook, dat ze inderdaad wel smakgeluiden maken, als ze jou bv zien eten. Dat wil niet zeggen dat ze dat ook willen eten, maar mee willen doen aan de activiteit, en dus aan de borst willen. Ik zal s opletten hoe Linde dit doet. Leuk!
Nou Succes allemaal, hapjes geven is ook leuk, BV is ook leuk en het is maar zo tijdelijk allemaal he. T is zo weer voorbij die leuke fase (tut,tut, lekker clicheetje, maar ja, ik heb al 2 grote kerels, en t is echt zo....) Liefs Pippi

hee

alleen als je borstvoeding geeft geld het dat je pas met 6 maanden mag geven..geef je de fles dan mag je je zoontje/dochtertje lekker gaan bijvoeden vanaf 4 maand.
ik heb zelf een zoontje van 4,5 maand en die eet een heel fruitpotje dagelijks en ben nu langzaam de warme hapjes aant opbouwen.

suc6 gr.marije

Nu snap ik er echt helemaal niks meer van....
Vorige week op het cb vertelde de verpleegkundige dat we mochten beginnen met bijvoeding. Hoeft nog niet, maar als we het wilden mag het. Tijn is nu vier maanden en krijgt nog volledig borstvoeding. Was van plan deze week eens een poging te wagen, maar vind het nu een beetje lastig met alles wat ik hier lees!

nou ik snap best dat je het nu helemaal niet meer weet. die stomme cb hanteren allemaal andere regels. mij vertelde ze dat ik pas met 5 a 6 maanden mag bijvoeren en ik geen fv. nou ik volg me eigen weg. als mijn meisje eraan toe lijkt en ze is 4 maanden dan ga ik lekker met de potjes aan de gang. voorlopig moet ze eerst maar eens 3 maanden worden haha.
maar voor alle moeders geld, doe wat je gevoel je zegt. ookal geen je bv dan nog kan je gaan bijvoeden als je dat wilt.
niet altijd maar doen wat het cb zegt, die weten negen van de tien keer niks. volgen de regeltjes alleen maar op.

succes.
gr.bambi

hoi, ik luister er ook niet naar hoor... vandaag op het bureau netjes gevraagd wanneer ik mag beginnen. met 5 a 6 maanden mevrouw. haha... kheb maar niet verteld dat mijn ventje banaan heeeeeeeeeeeeerlijk vind!!! Ik doe het nog niet elke dag, want op vakantie wil ik het liever nog even zonder hapjes doen, maar daarna gaan we elke dag smullen van eigen gemaakte happies!!

Terug
Bovenaan