Nog maar weer een vraag over de eerste hapjes.....

Hallo,

Nou ook hier het zelfde verhaal. Pas beginnen met 5/6 maanden...
Maar ik had al besloten gewoon met een week of 16 met het fruit te beginnen.
Deed ik bij de eerste ook en dat ging prima.
Gister dus een poging gedaan. Matthijs vond t wel lekker en het ging ook vrij makkelijk.
Maar later op de dag heb ik het geweten...krijsen en spugen en nog eens krijsen.
Hellup!! Dat was niet de bedoeling van het fruithapje. Zijn maag kon er dus niet tegen.
We hebben nu maar besloten om toch wat langer te wachten.

Maar ik vind gewoon dat iedereen zn eigen gevoel erin moet volgen, je doet immers alleen maar het beste voor je kind.

Succes allemaal.

Groetjes Christina

Vroeger keken ze nergens naar toen kregen we met 3 maanden al liga met sinaasappelsap en nu mag je volgens het cb pas vaanf 6 maanden!
Ik heb vandaag Finn ook een paar hapjes (voor zijn doen) gegeven (misschien totaal 1 theelepeltje)
Hoeveel had jij hem gegeven Christina? hoop dat die ervan mij wel tegen kan...

Vergat ik nog, wilde vragen christina welke fruitsoort  heb je hem gegeven?
ik hoorde (loop zelf bij homeopaat) dat je het beste met peer kunt beginnen..en niet de aparte en  "harige" vruchten..vooral als je het zelf maakt.

dus potjes peer en als je zelf maakt rijpe banaan of ook peer en geen gemengt fruit..

heb zelf de friso en die smaken teminste echt naar het fruit wat er op staat en bij olvarit is het allemaal maar het zelfde (en friso is nog ietsje goedkoper ook! )

misschien hebben jullie erwat aan..
suc6 allemaal!!

Het cb adviseert ook zo verschillend omdat het per kindje verschillend is. Heeft je kindje last van darmkrampjes, eczeem, een allergie of komen er allergieën en/of eczeem voor in de familie (papa, mama, broer en/of zus) dan is het verstandig om zo lang mogelijk te wachten met het geven van bijvoeding. Ze hebben het immers pas vanaf de 6 maanden echt nodig.

Wij wachten nu ook zeker weer tot onze zoon minimaal 5 maanden oud is en gaan tegen die tijd langzaam aan oefenen. Hopelijk vindt hij het wel lekker.

Groetjes,
Susan

Hoi,

mijn zoontje is nu 16 weken. Sinds een week kijkt hij aandachtig hoe mijn man en ik iets eten. Zijn mond gaat soms zelfs open en dicht, alsof hij aan het happen is.
Ik geef geen borstvoeding en verheug me erop om hem wat anders te geven dan de fles.
Ik wil wel wachten tot hij echt 4 maanden is.

hoi!

Mijn ventje krijgt nu banaan en ik wil binnenkort ook beginnen met peer. Ik maak het zelf en ik vind het zelf ook super lekker. Nu had ik hem laatst een potje gegeven (even voor het gemak) maar hij trok zo'n vies gezicht!! Ik vond het zelf ook zuur!! Een heel verschil met zelfgemaakte bananenpuree. Maar nu is mijn vraag.... wat als ik een dagje weg wil, of als we straks op vakantie gaan? UIt een potje vind hij het echt niet lekker!! Echt niet handig!! Heeft iemand hier ervaring mee?

grt.

Terug
Bovenaan